تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۴۳۹۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
موثقی‌نیا:

تامین مالی پروژه تولید "لوله‌های بدون درز" توسط سهامداران تسریع شود

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت‌های فولاد مبارکه، گل‌گهر و چادرملو به عنوان سهامداران شرکت فولاد سترگ پارس شرق؛ تامین مالی خط تولید لوله‌های بدون درز CRA (با ظرفیت ۳۳ هزار تن) را تسریع و در دستور کار قرار دهند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی‌نیا امروز در نشست کنترل مدیریت پروزه ساخت لوله‌های بدون درز CRA، بیان داشت: پروژه تولید لوله‌های بدون درز - به عنوان یک طرح پیشرفته و"های تِک"- از پروژه‌های کلیدی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این پروژه در شمار پروژه‌های مهم و با ارزش افزوده در زنجیره پایین‌دست فولاد است و اجرای آن مورد توجه و حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تسریع در تامین مالی این پروژه توسط سهامداران (فولاد مبارکه، گل‌گهر و چادرملو) را مهم خواند و گفت: در جهت دستیابی به اهداف چشم انداز در حوزه معدن و صنایع معدنی و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر "جهش تولید"، شرکت‌ها باید همکاری و همگرایی در عرصه را مورد توجه قرار دهند و بیش از پیش زیرساخت‌های لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت فولاد سترگ پارس شرق منطقه آزاد چابهار طی سخنانی، گفت: هدف از اجرای این پروژه، تولید لوله‌های بدون درز آلیاژی است. این نوع لوله‌ها از نظر کاربرد خاص‌تر بوده و متد تولید آن‌ها با روش‌های تولید لوله‌های بدون درز کم آلیاژی متفاوت است.

مرتضی هاشم پور افزود: در راستای احداث خط تولید لوله‌های بدون درز، تسویه مبلغ قرارداد زمین منطقه آزد چابهار، نهایی سازی مناقصه و انتخاب پیمانکار در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت فولاد سترگ پارس شرق عنوان کرد: با معرفی پیمانکار، عملیات احداث خط تولید این کارخانه در سایت چابهار انجام خواهد شد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده
پیشرفت را مردم رقم می‌زنند
محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آیین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان:

پیشرفت را مردم رقم می‌زنند