تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۰۶۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید انواع لوله و پروفیل‌های فولادی با فناوری نورد سرد و جوش القایی

‌می‌متالز - نایب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد گستر آتنا گفت: استفاده از فناوری نورد سرد با جوش القایی باعث حذف تقریبا کامل خطای انسانی در تولید مقاطع فولادی مربع و مستطیل شکلی می‌شود که در سازه‌های ساختمانی، شهری و زیرساختی کاربرد دارد.

به گزارش می‌متالز، مهدی موقر درباره ایده «تولید انواع لوله و پروفیل‌های فولادی (HSS)» در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: این شرکت که در زمینه تولید مقاطع فولادی با ضخامت بالا فعالیت می‌کند، در این دوره از جشنواره شیخ بهایی، مقاطع فولادی مربعی و مستطیلی شکل را ارائه داده است که با فناوری نورد سرد و با جوش القایی (ERW) ساخته می‌شود و در سازه‌های ساختمانی، شهری و زیرساختی کاربرد دارد. استفاده از این محصولات باعث حذف تقریباً کامل خطای انسانی می‌شود.

وی افزود: فناوری موجود در این شرکت امکان نورد ورق‌هایی با ضخامت‌های بالا (ضخامت ۱۶ میلی متر) را فراهم می‌کند در حالی که هیچ شرکتی در خاورمیانه چنین امکانی ندارد. در این فناوری اتصال دو سر کویل‌های ورق‌های فولادی در خط تولید با سرعت ۳۰ متر بر دقیقه، امکان‌پذیر می‌شود و به دلیل حذف خطای انسانی و دقت بالا نقطه ضعف سازه‌های فولادی از بین می‌رود.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت فولادگستر آتنا با اشاره به اهمیت جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: این جشنواره صد درصد در توسعه کسب و کار‌های فناورانه مؤثر است، زیرا یک رویداد علم محور است و باعث می‌شود افرادی که تمایل به استفاده از فناوری روز دنیا دارند، با شرکت‌های ایرانی توانمند در این حوزه آشنا شوند. به بیان دیگر این جشنواره نقش سکوی پرشی را برای شرکت‌های فناور شرکت کننده ایفا می‌کند.

گفتنی است هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده