تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۴۱۷۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس هیات مدیره نورد لوله کوثر مطرح کرد؛

پروژه ملی انتقال آب دریا عامل تحول در صنعت لوله‌سازی

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره نورد لوله کوثر گفت: درحال حاضر چندین پروژه ملی برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و استان‌های اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی در دستور کار است و با این وضعیت، طی دو تا سه سال آینده، حجم قابل‌توجهی از پروژۀ کاری در صنعت لوله‌سازی تعریف خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی سعادت‌نیا، رئیس هیات مدیرۀ شرکت نورد لولۀ کوثر صنعت اسپادانا اظهار کرد: دوره فعلی را می‌توان به نوعی بهار صنعت لوله فولادی دانست؛ چراکه درحال حاضر چندین پروژه ملی برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و استان‌های اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی در دستور کار است و با این وضعیت، طی دو تا سه سال آینده، حجم قابل‌توجهی از پروژۀ کاری در صنعت لوله‌سازی تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از اجرای خطوط اصلی طی دو تا سه سال آینده، اجرا و توسعۀ انشعابات آغاز خواهد شد که این مرحله نیز ممکن است دو سال به طول بیانجامد و فرصت بیشتری را برای شرکت‌های لوله‌سازی فراهم کند، افزود: در این میان، شرکتی که بتواند تمهیدات لازم را برای بهره‌برداری حداکثری از این شرایط و پروژه‌ها فراهم کند، می‌تواند وضعیت خوبی را برای خود به ارمغان آورد.

رئیس هیات مدیره نورد لوله کوثر استفاده مطلوب از این شرایط را منوط به تأمین مواد اولیه، ورق فولادی و سرمایۀ در گردش دانست و اذعان کرد: در تلاشیم تا بتوانیم مواد اولیه و ورق فولادی را با همکاری فولاد مبارکه و سرمایۀ در گردش را با کمک سهامداران اجرایی کنیم و بدین ترتیب، از ظرفیت ۲۰۰ الی ۲۲۰ هزار تنی موجود در شرکت نورد لولۀ کوثر نهایت استفاده را ببریم و سود مطلوبی را از این مسیر کسب کنیم.

رئیس هیات مدیرۀ شرکت نورد لولۀ کوثر با تشریح چالش‌های موجود در مسیر تحقق این هدف، بیان داشت: درحال حاضر، بزرگ‌ترین چالش موجود، تأمین مواد اولیه است که در صورت غلبه بر آن، می‌توان فرایند تولید را با حداکثر ظرفیت عملیاتی پیش برد.

وی، تصریح کرد: شرکت نورد لولۀ کوثر مزیت‌های عملیاتی مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها، می‌توان به وجود ۵ خط تولید در این شرکت اشاره کرد که امکان تولید همزمان برای پروژه‌های متعدد را فراهم می‌کند؛ همچنین تکمیل فرایند تولید در چرخۀ لوله‌سازی و اجرای عملیات پوشش از دیگر مزایای رقابتی قابل توجه این شرکت است

سعادت‌نیا ادامه داد: قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب که موجب کاهش هزینۀ حمل و نقل محصول می‌شود و همچنین نزدیکی به فولاد مبارکه برای تأمین کلاف و کاهش هزینه‌های تمام شده برای تأمین مواد اولیه را باید از دیگر مزایای رقابتی این شرکت برشمرد.

رئیس هیات مدیرۀ شرکت نورد لولۀ کوثر گفت: توجه به موضوع صادرات و فروش خارجی و تلاش برای حفظ مشتریان وفادار قبلی با تأمین نیاز آنها، از جمله راه‌های حفظ ظرفیت تولید شرکت پس از اتمام پروژه‌های انتقال آب است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به صادرات محصولات تولیدی، خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود چالش‌های مختلفی نظیر تحریم‌ها و مشکلات انتقال پول برای شرکت‌های ایرانی در حوزۀ صادرات، شرکت نورد لولۀ کوثر در سال‌های گذشته نیز با فاصله‌ای قابل توجه از دیگر کارخانجات، جزء بهترین صادرکنندگان بوده است و در دوسال گذشته با صادرات بالغ بر ۴ الی ۶ میلیون دلار محصول به صورت سالیانه، توانسته به عنوان صادرکنندۀ برتر کشور، نقش صادراتی خود را ایفا کند که البته باید متذکر شد در صورت حمایت بیشتر، امکان فروش محصول به بازار‌های هدف گسترده‌تری وجود دارد.

گفتنی است مهدی سعادت‌نیا، رئیس هیات مدیرۀ شرکت نورد لولۀ کوثر صنعت اسپادانا، فارغ‌التحصیل مهندسی عمران و دارای فوق‌لیسانس مدیریت استراتژیک و بازاریابی است و بیش از ۲۵ سال در صنعت لوله‌های فولادی تجربۀ کار دارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده