تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۴۴۲۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
به صورت ویدئو کنفرانس از سوی سرپرست ریاست جمهوری:

افتتاح کارخانه تولید پروفیل فولادی با ظرفیت ۲۶۰ هزار تن سالانه در شهرستان ری

‌می‌متالز - کارخانه تولیدی پروفیل فولادی با ظرفیت ۲۶۰ هزارتن تولید در سال در کهریزک شهرستان ری با آغاز دهه تولید و تجارت در استان تهران به صورت ویدئو کنفرانس از سوی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، امروز یکشنبه مراسم بهره‌برداری از چندین طرح بزرگ صنعتی در سطح کشور بصورت ویدیو کنفرانس باحضور دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری و علی‌آبادی وزیر صمت برگزار شد.

مراسم بهره‌برداری از خطوط تولید جدید محصولات پروفیل فولادی در شرکت صنعتی فولادیار کوروش در بخش کهریزک شهرستان ری همزمان با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سیجانی مدیرکل صمت استان تهران و سایر مسوولین در محل این مجموعه صنعتی برگزار شد.

طرح توسعه خطوط تولید پروفیل فولادی گروه فولادیار کوروش با توان خود و بدون اخذ تسهیلات ساخته شد.

افتتاح کارخانه تولید پروفیل فولادی با ظرفیت ۲۶۰ هزارتن سالانه در شهرستان ری

صرفه‌جویی ۲۶میلیون دلاری را برای کشور رقم می‌زند

فرهیده زاده معاون وزیر صمت با گرامیداشت یاد شهید جمهور آیت‌الله رئیسی گفت: این طرح در منطقه کهریزک با وسعت ۱۴ هزار و۵۰۰ متر سوله در مساحت ۳۰ هزار متر مربع سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: کل سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی با ۱۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال معادل ۱.۷ همت انجام گرفته و از این مقدار ۹.۳ میلیون یورو معادل ۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال با اشتغال ۱۵۰ نفر و ظرفیت تولید ۲۶۰ هزار تن تولید در سال را دارد.

معاون وزیر صمت گفت: این واحد تولیدی با اشتغال۱۵۰ نفر به صورت مستقیم نیروی کار می‌تواند ۲۶۰ هزارتن پروفیل سبک و مستحکم (محصول تولیدی پروفیل فولادی و مقاطع HSS) را بصورت سالانه تولید کند.

فرهید زاده تصریح کرد: این طرح صرفه‌جویی ۲۶میلیون دلاری را برای کشور رقم می‌زند که از تولیدات آن در سازه‌های ساختمانی، خودروسازی و سازه‌های نفت و پتروشیمی می‌توان از آن بهره برد. محصولات تولیدی این کارخانه در راستای محصولات سبز قرار دارد.

آرش مرعشی مدیرعامل این کارخانه گفت: محصولات در راستای تولید محصولات سبز و سبک سازی سازه‌های فولادی تولید کربن کمتر و حفظ محیط زیست با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد.

فخاری در مجموعه کارخانجات تولیدی محصولات فلزی فولادیار در بخش کهریزک شهرستان ری حضور یافت و بازدیدی از خطوط تولید جدید الاحداث تولید پروفیل فولادی در این مجموعه داشت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران

عناوین برگزیده