تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۲۷۷۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نخستین نمایشگاه سازه‌های فولادی و صنایع، ماشین آلات و خدمات مهندسی وابسته عنوان شد:

ذوب آهن با تولید پروفیل‌های بال پهن، آرزوی طراحان سازه را محقق کرد

‌می‌متالز - مدیرعامل پل سازه گفت: با استفاده از پروفیل‌های بال پهن تولیدی ذوب آهن می‌توانیم در مدت زمان دو هفته یک اسکلت ۵ طبقه را برپا نماییم.

به گزارش می‌متالز، علی گل‌صورت دکتری سازه از دانشگاه انگلستان و مدیرعامل شرکت پل سازه در نخستین نمایشگاه سازه‌های فولادی و صنایع، ماشین آلات و خدمات مهندسی وابسته در خصوص مزایای سازه‌های فولادی نسبت به اسکلت بتنی مواردی را عنوان و در خصوص پروفیل‌های بال پهن ذوب آهن اصفهان توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: آرزوی ما طراحان سازه، تولید پروفیل‌های بال پهن IPB بود که امروز با همت ذوب آهن این آرزوی دیرینه برآورده شد و این موضوع نوید بخش تحولی بزرگ در صنعت سازه‌های فولادی خواهد بود.

گل‌صورت ساخت مسکن‌های ۵ طبقه با پروفیل‌های ذوب آهن را از مهم‌ترین برنامه‌های تعاونی سازه‌های فولادی عنوان نمود.

این متخصص سازه تصریح کرد: فولاد تولیدی ذوب‌ آهن مورد تایید و تحسین مهندسان کوبه استیل ژاپن هست بنابراین باید فولادی با این کیفیت، تبدیل به محصولات ارزش افزا مانند قطعات سازه ساختمان شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تولید انبوه تیر‌های بال پهن زمینه‌ساز رشد سریع استفاده از سازه‌های فولادی در صنعت ساختمان شود.

مدیرعامل پل سازه گفت: با استفاده از پروفیل‌های بال پهن تولیدی ذوب آهن می‌توانیم در مدت زمان دو هفته یک اسکلت ۵ طبقه را برپا نماییم. در این خصوص اقداماتی از سوی ذوب آهن اصفهان با سازمان‌های مرتبط از جمله نظام مهندسی، انجمن محاسبین ایران و اداره استاندارد برای اصلاح مقررات ساختمان در حال پیگیری است که امیدواریم این مهم به نتیجه برسد.

شایان ذکر است نخستین نمایشگاه بین المللی سازه‌های فولادی و صنایع، ماشین آلات و خدمات مهندسی وابسته (ایران استیل فاب) دوم دیماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد که تا ۵ دی ماه ادامه دارد. غرفه ذوب آهن اصفهان در سالن ۱۸ نمایشگاه بین المللی تهران پذیرای علاقمندان است.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴

عناوین برگزیده