تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۴۳۹۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مأموریت موثقی‌نیا به شرکت ICS برای دریافت خدمات فنی مهندسی استخراج عمیق سنگ آهن

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو به شرکت ICS (وابسته به ایمیدرو و مستقر در روسیه)، ماموریت داد تا موضوع دریافت خدمات فنی مهندسی اکتشاف و استخراج عمیق سنگ آهن از شرکت‌های روسی را پیگیری کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی‌نیا در جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت سهامی خدمات صنعتی بازرگانی (ICS)، ضمن بیان این مطلب گفت: این شرکت به عنوان بازوی ایمیدرو در حوزه تامین و انتقال فناوری تلقی می‌شود که باید مکمل نیاز‌های این سازمان توسعه‌ای برای انجام ماموریت‌ها باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت شرکت یاد شده و نیاز بخش معدن و صنایع معدنی کشور به توسعه فناوری، ضروری است شرکت‌های فرامرزی ایمیدرو نسبت به موضوع انتقال فناوری از سایر کشور‌ها اقدام کنند.

تخمین ذخیره یک تا ۳ میلیارد تنی معدن سنگ آهن A۲۱

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به چالش صنعت فولاد کشور به سنگ آهن طی سال‌های آینده و برنامه‌های مطرح شده برای تامین این ماده معدنی از کشور‌های دیگر، گفت: معدن سنگ آهن A۲۱ در استان یزد، دارای ذخیره حداقل یک میلیارد تن و به تعبیری تا ۳ میلیارد تن، قابلیت بالایی برای تامین سنگ آهن مورد نیاز کشور را دارد.

وی ادامه داد: تعیین قطعی ذخایر معدن مذکور برای برنامه‌ریزی دقیق توسعه و نیز استخراج از آن با توجه به قرارگیری ذخایر درعمق ۱۳۰۰ متری زمین، نیاز به فناوری خاص دارد. امیدواریم بتوانیم از توانمندی شرکت‌های روسی برای انتقال فناوری در این زمینه بهره ببریم.

برنامه انتقال فناوری استحصال عناصر حیاتی

موثقی‌نیا انتقال فناوری استحصال عناصر حیاتی به کشور را به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های شرکت ICS برشمرد و گفت: با توجه به ذخایر مطلوب اکتشاف شده در کشور، انتقال فناوری فرآوری این عناصر ارزشمند، صرفه اقتصادی قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیگیری موضوع انتقال فناوری صنعت فولاد به روسیه و نیز بهره‌گیری از توانمندی‌های روسیه در حوزه آموزش در صنعت زغال سنگ، مورد تاکید ایمیدرو است.

بازاریابی محصولات بومی‌سازی شده بخش معدن و صنایع معدنی

حجت معدودی، مدیرعامل شرکت سهامی خدمات صنعتی بازرگانی (ICS)، در این جلسه گفت: این شرکت، فهرست تجهیزات و قطعات بومی‌سازی شده در بخش معدن و صنایع معدنی و نیز سازندگان آن را از ایمیدرو دریافت کرده و در حال رایزنی با شرکت‌های روسی برای بازاریابی و صادرات به این کشور است.

وی ادامه داد: تامین لوازم و تجهیزات ایمنی معادن، تامین مواد اولیه وارداتی معدن و صنایع معدنی از جمله پترولیوم کک، کک، آند، سیانید سدیم، تامین ماشین‌آلات، تجهیزات و لوازم یدکی وارداتی، تسهیل حمل کالا‌های مبادلاتی شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو و غیره، جزو برنامه‌های امسال این شرکت است.

معدودی خاطرنشان کرد: صادرات محصولات تولیدی بخش معدن و صنایع معدنی، تداوم فعالیت‌ها در حوزه انتقال فناوری، ارائه خدمات گمرکی و غیره، بخشی دیگر از برنامه‌های امسال شرکت مذکور است.

مدیرعامل شرکت سهامی خدمات صنعتی بازرگانی (ICS) با اشاره به اقدامات شرکت ICS در زمینه خرید و فروش و سفارش کالا طی سال‌های اخیر گفت: شرکت یاد شده تاکنون نسبت به تامین نیازمندی‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور از نظر مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانه‌های فولادی، تجهیزات ایمنی معدنی، قطعات یدکی، تجهیزات آزمایشگاهی و ... اقدام کرده است.

وی ادامه داد: تامین تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات در حال احداث ایمیدرو، تجهیزات طرح احداث کارخانه کاغذ از سنگ و ... از خارج، جزو فعالیت‌های انجام شده یا در حال اجرای این شرکت است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده