تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۳۹۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رکوردزنی‌های «گهرزمین» در آستانه رسیدن به قله‌های پیشرفت

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در دو ماهه ابتدای سال جاری موفق به ثبت رکورد‌های تولیدی در سه حلقه اولیه زنجیره ارزش فولاد شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در ۲ ماهه اول سال جاری توانسته در رکوردشکنی‌هایی در تولید داشته باشد که این مجموعه را به اهداف در دستور کار بیش از پیش می‌تواند نزدیک کند.

این مجموعه در فروردین‌ماه با وجود تعطیلات آن توانست در تولید سنگ آهن دانه‌بندی شده، کنسانتره و گندله به رکوردشکنی دست پیدا کند.

این مجموعه با تولید ۱۰۲۰۷۲۰ تن سنگ آهن دانه‌بندی شده، ۶۶۳ هزار و ۵۱۸ تن کنسانتره و ۵۲۸ هزار و ۷۲۲ تن گندله موفق به رکورد شکنی شد. اما همانطور که این آمار‌ها نشان می‌دهد برای رکوردشکنی در تولید گندله باید تولید سنگ آهن دانه‌بندی شده افزایشی باشد که نیزمند افزایش عملیات معدنی است. 

درواقع رکوردشکنی در فرودین نشان می‌دهد این مجموعه حجم عملیات معدنی خود را افزایش داده و به دنبال افزایش برداشت از معادن خود است. این موضوع نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش عملیات معدنی روی میز گهرزمین است و توسعه حداکثری را در در دست اجرا دارد. 

اما در اردیبهشت ماه نیز این روند ادامه دار شد و میزان تولید سنگ آهن دانه‌بندی شده ۱ میلیون و ۲۱ هزار و ۳۸ تن بود که باعث شد در حلقه بعدی تولید کنسانتره به ۶۶۵ هزار و ۷۰۷ تن برسد که در نهایت تولید گندله را به ۵۳۰ هزار و ۱۰۰ تن رساند. 

در واقع این مجموعه در اردیبهشت موفق به ثبت رکورد تولید روزانه گندله به میزان ۲۴۴۰۴ تن برساند.

اگر روند این رکوردزنی‌ها در خردادماه هم ادامه داشته باشد، گهرزمین موفق به ثبت بهاری موفق خواهد شد که می‌تواند پروژه‌های توسعه‌ای خود را با خیال آسوده جلو ببرد. 

اما از سویی دیگر این رکوردشکنی‌ها نشان می‌دهد که گهرزمین به دنبال دستیابی به تولید پایدار است تا بتواند در ادامه به سراغ حلقه‌های آهن اسفنجی و فولادسازی رفته و بتواند از ذخیره در اختیار بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد. 

آن طور که کارنامه بهاری گهرزمین نشان می‌دهد، این مجموعه خود را برای سالی پربار آماده می‌کند تا بتواند با بهره‌برداری از یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن خاورمیانه و رسیدن به تولید پایدار در کنار توسعه زنجیره ارزش در منطقه گل گهر به یکی از اصلی‌ترین بازیگران منطقه در این صنعت تبدیل شود. 

اما مهمترین نکته ریل گذاری درست در این مجموعه است که پیش از توسعه در حلقه‌های میانی، به سراغ توسعه در بالادست رفته است تا بتواند حداقل از چالش‌های تامین مواد اولیه عبور کرده و در صادرات و تامین نیاز داخل حضوری پایدار داشته باشد. 

این مجموعه امسال نوید بهره‌برداری از پروژه مگامدول آهن اسفنجی را داده است که افزایش تولید گندله می‌تواند در میزان تولید این طرح توسعه بسیار حائز اهمیت باشد. به هر میزان ظرفیت تولید گندله در این مجموعه افزایش یابد، پروژه مگامدول آهن اسفنجی تولید بیشتری خواهد داشت که نتیجه نهایی را می‌توان در گزارش عملکرد مالی سال ۱۴۰۳ مشاهده کرد. 

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده