تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۴۳۴۱

رشد ۱۰۵ درصدی حمل بار از طریق ترانزیت ریلی در کشور

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل گفت: رشد ۱۰۵ درصدی حمل بار را از طریق ترانزیت ریلی در سه ماه ابتدای امسال داشته‌ایم.

به گزارش می‌متالز، حسین عاشوری مدیرعامل شرکت راه آهن حمل‌ونقل در مراسم ورود ۵۵۸ دستگاه ناوگان ریلی با بیان اینکه شرکت راه آهن حمل‌ونقل سه هزار واگن باری دارد، گفت: در حال ورود ناوگان جدید حمل و نقلی جدید به کشور هستیم. ۲۰۰ واگن جدید به شرکت‌های مختلف حمل ونقلی تحویل داده ایم و ۲۵ واگن مانده است.

او بیان کرد: تامین مالی ماده ۱۲ و معافیت‌های مالی کمک کننده به شرکت‌های مختلف حمل‌ونقلی است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

عاشوری اظهار کرد: بازنگری در حوزه‌های کسب و کار در این بخش بسیار مهم است و ما به دنبال سفارش‌دهی جدید در این بخش هستیم به طوری که واگن‌ها بر اساس مدل اقتصادی جدید ساخته خواهند شد.

او بیان کرد: شرکت راه آهن حمل‌و‌نقل ۷ میلیون تن بار داخلی را جابه جا کرده و در حمل‌ونقل بین‌المللی هم فعال بوده و با دیپلماسی اقتصادی که به کار گرفته ایم در سه ماه اول رشد ۱۰۵ درصدی در حوزه ترانزیت داشته ایم.

وی افزود: بار‌های کانتینری در روسیه، ازبکستان و ترکمنستان جابه جا شده که در مجموع رشد بسیار خوبی داشته و امیدواریم تا پایان سال به رشد ۱۰۰ درصدی برسیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده