تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۴۴۴۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اجرای طرح کنسانتره سنگ آهن جیرفت آغاز شد

‌می‌متالز - اجرای طرح کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی جیرفت چهارشنبه با حضور استاندار کرمان و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، این طرح زنجیره سنگ آهن در منطقه جنوب کرمان را تکمیل می‌کند و در مراحل بعدی به تولید فولاد و شمش فولاد می‌رسد.

استاندار کرمان در مراسم راه‌اندازی مراحل ساخت این طرح اظهار کرد: پروژه سریع آغاز شد و بخش اول آن معدن است که خوراک و کنسانتره لازم را دارد.

اجرای طرح کنسانتره سنگ آهن جیرفت آغاز شد

محمدمهدی فداکار افزود: زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفت و باید زیرساخت‌ها از جمله آب و برق برای آن تامین شود تا دچار چالش نشود.

وی با بیان اینکه این طرح جای توسعه خوبی دارد، اضافه کرد: شهید رییسی همیشه دغدغه انجام خدمت برای جنوب کشور را داشت و از توسعه بخش‌هایی مانند معدن نیز حمایت کرد.

نماینده جیرفت و عنبرآباد نیز در این مراسم گفت: مشارکت سرمایه‌گذار برای اجرای این طرح آورده زیادی برای جنوب استان کرمان خواهد داشت.

بهنام سعیدی افزود: مدیران باید نهایت همکاری را با سرمایه‌گذار داشته باشند تا با آرامش کار‌های خود را دنبال کند.

اجرای طرح کنسانتره سنگ آهن جیرفت آغاز شد

پیگیر ارزش افزوده در جنوب کرمان هستیم

معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه این طرح مجتمع فولاد خواهیم داشت و فرآیند تولید از کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به تولید شمش فولاد خواهد رسید.

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه به دنبال ارزش افزوده در جنوب کرمان هستیم، افزود: اتفاق‌های خوبی شروع شده و امسال راه‌اندازی کنسانتره تیتانیوم، ۲ کارخانه فروکروم و کارخانه کنسانتره مس را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مشکلاتی برای واگذاری زمین این طرح داشتیم که در کمتر از سه ماه حل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز گفت: با پیگیری‌های استان کمتر از سه ماه روند واگذاری زمین این طرح انجام شد.

مسلم مروجی‌فرد با بیان اینکه موفق‌ترین حوزه معدنی کشور با ۱۰۰ پروانه بهره‌برداری جنوب کرمان است، افزود: در پروژه کنونی کنسانتره سنگ آهن ۸۳ هزار میلیارد ریال در مرحله اول سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی سرمایه‌گذاری شده است و خط‌های بعدی مس و فروکروم شروع می‌شود.

یکی از مدیران شرکت سرمایه‌گذار طرح نیز در این مراسم گفت: ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یکهزار و ۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در این طرح مشغول به کار می‌شوند.

ایرج موفق افزود: در مرحله اول برای تولید ۵۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن در سال برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی برنامه تولید گندله سنگ آهن با ۵۰۰ هزار تن و در نهایت تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن اجرا می‌شود و در نهایت آن را به تولید فولاد و شمش فولاد می‌رسانیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده