تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۴۴۵۴۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
طاهری مطرح کرد

کوتاهی در تولید خودروی اقتصادی/ مردم از افزایش قیمت خودرو در زمان تحویل ناراضی هستند

‌می‌متالز - نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: هرچند وعده‌های بسیاری برای تولید خودروی اقتصادی داده شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر بود که خودروسازان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، اما کم‌کاری‌های بسیاری در این حوزه مشهود است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری درباره ضرورت اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: واردات خودرو از سال ۹۷ محدود شد و با توجه به اینکه تولید داخلی نیز طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ سیر نزولی پیدا کرد، عرضه خودرو نسبت به تقاضا کاهش چشم‌گیری داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش ۵۰ درصدی تولید خودرو در دولت قبل موجب ایجاد یک نیاز انباشته شد و در کنار این موضوع عدم واردات نیز بر کمبود عرضه افزود و هرچند دولت سیزدهم تلاش کرد این فاصله را کمتر کند، اما همچنان خودروسازان، مردم و دولت از وضعیت قیمت و بازار خودرو ناراضی هستند و گلایه‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین نارضایتی مردم از نحوه ثبت‌نام برای خرید خودرو از کارخانه، افزایش قیمت خودرو در زمان تحویل و دیگر کارشکنی‌ها است که با توجه به این مشکلات قانون ساماندهی صنعت خودرو در مجلس یازدهم تصویب شد، اما این قانون به درستی اجرا نشد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم درباره ضرورت تولید خودروی اقتصادی، تصریح کرد: هرچند وعده‌های بسیاری برای تولید خودروی اقتصادی داده شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر بود که خودروسازان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا اقشار کم درآمد جامعه نیز بتوانند خودرو خریداری کنند، اما کم‌کاری‌های بسیاری در این حوزه مشهود است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده