تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۴۵۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

در مجمع «کچاد» چه گذشت؟

‌می‌متالز - در مجمع عمومی عادی سالیانه کچاد به ازای هرسهم ۶۲۰ ریال سود تقسیم گردید.

به گزارش می‌متالز، مجمع شرکت چادرملو ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۶حضور بیش از ۸۷ درصد سهامداران در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار گردید و صورت‌های مالی این شرکت در سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

بر اساس همین گزارش در این جلسه پس از انتخاب نماینده شرکت سرمایه‌گذاری امید، به عنوان رئیس مجمع و ناظرین از شرکت فولاد مبارکه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت، مهندس طاهرزاده به عنوان دبیر مجمع و مدیرعامل شرکت، گزارشی از عملکرد و برنامه‌های اجرایی شامل عملیات استخراج، تولید و فروش محصولات و طرح‌ها و برنامه‌های سال جاری شرکت را به اطلاع حاضران رساند.

طاهرزاده، مدیرعامل شرکت چادرملو بیان کرد: در سال گذشته در طرح‌های توسعه گام‌های مثبتی برداشتیم و برای اولین بار بالغ بر ۱۶۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه شرکت و شرکت‌های سرمایه‌پذیرصورت پذیرفت.

وی با تاکید محدودیت‌های بیشتر از سال ۱۴۰۱ در سال گذشته در بخش انرژی از جمله برق و گاز، اظهار داشت: مجموعه چادرملو علیرغم این محدودیت‌ها توانست رکورد تولید را با افزایش بهره وری و کاهش توقفات در کارخانجات گندله سازی و شمش فولاد که از ابتدای بهره‌برداری بی سابقه بوده است را بشکند و نسبت به حفظ تولید در واحد احیا اقدام نماید.

وی با اشاره به افزایش حق انتفاع معدن براساس قانون بودجه سالانه و در نتیجه افزایش بهای تمام شده، اعلام نمود که استراتژی شرکت در مقابل این امر علاوه بر پیگیری موضوع از دستگاه‌های مربوطه، مدیریت در دیگر هزینه‌های تولید و عملیاتی نمودن برنامه ریزی‌های انجام شده در جهت کاهش بهای تمام شده بوده است تا با افزایش تولید و بهره وری بخشی از این موضوع مدیریت گردد.

مدیرعامل چادرملو سپس با تاکید بر عزم چادرملو برای بهره‌برداری از حداقل ۷ طرح توسعه این گروه تا پایان امسال با سرمایه‌گذاری معادل ریالی ۳۷۵ هزار میلیارد ریال که اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر ۸ هزار نفر را در پی خواهد داشت، به تشریح اهم طرح‌های در دست اجرای گروه چادرملو پرداخت.

گفتنی است طبق آخرین صورت‌های مالی منتشر شده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با سرمایه اسمی ۳۲۴۰۰ میلیاردتومانی در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ موفق به کسب درآمد ۶۰ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

در نهایت هم معدنی و صنعتی چادرملو توانست سود خالصی معادل ۲۵هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان محقق کند که با تقسیم ۸۰ درصد از این میزان بابت هر سهم ۶۲ تومان سود تقسیم کرد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده