تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۴۵۸۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شکل‌گیری شهرک زنجیره مس با راهبری ایمیدرو؛ به‌زودی

‌می‌متالز - عملیات اجرایی شهرک تخصصی صنعت مس با هدف جهش تولید و توسعه این صنعت در پایین دست، با راهبری ایمیدرو به‌زودی آغاز می‌شود. محمدرضا موثقی‌نیا در جلسه پایش برنامه‌های راه‌اندازی شهرک مس با اعلام این مطلب، افزود: توسعه زنجیره مس به ویژه در پایین دست؛ از اولویت‌های ایمیدرو محسوب می‌شود و رونمایی از شهرک مس در همین راستا است.

به گزارش می‌متالز، موثقی‌نیا با بیان اینکه افزایش سرمایه شرکت توسعه زنجیره مس در حال پیگیری است، افزود: در جهت توسعه این شهرک باید نسخه واحدی برای ایجاد و استقرار صنایع زنجیره مس در اختیار باشد تا برنامه‌ها هدفمند دنبال شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: طرح توسعه صنعت مس در راستای "جهش تولید" خواهد بود و از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که بازار هدف، نوع تولید محصول و گرفتن سهم از تولید محصولات "های تکنولوژی" از اولویت‌های ایمیدرو برای استقرار صنایع در شهرک زنجیره صنایع پایین‌دستی مس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به الزامات راه‌اندازی این شهرک، گفت: تعیین تکلیف محدوده‌های امیدبخش مس یک از عوامل راهبردی و مهم برای تحقق این مهم است.

موثقی‌نیا ادامه داد: در این زمینه ایمیدرو مطالعات جانمایی را در دستور کار قرار داده است تا موقعیت‌های مناسب ایجاد این شهرک در نقاط مختلف کشور را شناسایی و در دستور کار قرار دهد که اولین نقطه شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین منطقه استان فارس و در دل منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اهمیت تامین نیروی انسانی متخصص در این شهرک، اظهار داشت: ایمیدرو آمادگی دارد تا در تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب حمایت‌های لازم را داشته باشد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده