تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۴۸۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
توسط سرپرست ریاست جمهوری انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک تخصصی زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

‌می‌متالز - عملیات اجرایی شهرک تخصصی زنجیره مس صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه، با حضور ویدیو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری و همچنین وزیر صمت آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز آیین آغاز احداث شهرک توسعه زنجیره مس، با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا موثقی‌نیا» رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد و سایر مقامات استانی و محلی برگزار شد.

مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، در مراسم رونمایی از شهرک تخصصی زنجیره مس گفت: زنجیره مس یک موقعیت فوق‌العاده برای کشور ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر جلوگیری از خام‌فروشی معدن افزود: با اکتشاف و بهره‌برداری از معدن مس می‌توانیم ۱۲ میلیارد صادرات داشته باشیم.

وی یکی از مولفه‌های رشد و توسعه اقتصاد کشور را توسعه زنجیره مس نام برد و یادآور شد: دو سال وقت گذاشته شد تا استقرار شهرک زنجیره مس در لامرد نهایی شود.

طی این رویداد «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت، با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های معدنی و صنعتی در حوزه مس افزود: برای توسعه زنجیره مس مشکل فناوری نداریم و و خوشبختانه تمام فناوری‌هایی که در این حوزه است در کشور کاملاً یافت می‌شود.

وی با اشاره به ورود صنعت مس به محصولات میانی و نهایی گفت: هدف این پروژه این است که تا پایان زنجیره بتوانیم حرکت کنیم. وی با تاکید بر رعایت شرایط محیط زیستی تصریح کرد: با استفاده از ماشین‌های خودکار از تمام ظرفیت‌ها جهت ایجاد شرایط محیط زیستی استاندارد بهره خواهیم برد.

وزیر صمت جذب سرمایه‌گذاری، تامین مواد اولیه، جذب شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله مأموریت‌های صنعت مس قلمداد کرد.

در ادامه موثقی‌نیا، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو اظهار کرد: با هدف پرهیز از خام‌فروشی، ۲۰ میلیارد تن ذخیره سنگ مس اکتشاف شده داریم.

وی با اشاره به شرایط قبل از انقلاب در حوزه مس گفت: پیش از انقلاب تولید مس نداشتیم و مس مولود انقلاب است. وی با اشاره به تولید سالیانه بالغ بر ۳۰۰ هزار تن محصول کاتد مس گفت: رویداد امروز ورود به گام دوم صنعت مس می‌باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه از آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در سه حوزه اتصالات مسی، خط تولید اسید فسفوریک و محصولات سیمی خبر داد.

وی در ادامه داد: با راهبری ایمیدرو و تلاش همکارانم در هلدینگ زنجیره مس، شهرک تخصصی زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار با هدف جهش تولید و توسعه و گسترش زنجیره این صنعت امروز آغاز شد.

موثقی‌نیا در پایان صحبت‌های خود از همه مسوولان استانی و محلی به جهت همکاری و همراهی با منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشکر کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد