تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۴:۱۶
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۴۴۲۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع مس سرچشمه نماد صنعت دانش‌بنیان است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه نماد صنعت دانش‌بنیان به شمار می‌رود چرا که حاصل یک کار مهندسی و علمی است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر «عباس علی‌آبادی» در مراسم افتتاح کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: امروزه هر کسی دانشمندتر و فهم بیشتری از مهندسی داشته باشد، ماندگارتر است پس باید با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا صنعت مس را توسعه داد و قیمت‌ها را رقابتی و ارزان کرد.

وی با بیان اینکه کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه با استفاده از فناوری روز دنیا احداث شده است، افزود: سیاست اصلی وزارت صمت، حمایت از صنعت دانش‌بنیان و صادرات‌محور است که خوشبختانه این کارخانه نماد عینی کار مهندسی و علمی به شمار می‌رود.

استاندار کرمان هم در این مراسم صنعت مس را آبروی صنعت این استان برشمرد و گفت: صنعت مس اگر چه ظرفیت بزرگی برای توسعه دارد، اما نیازمند سرمایه‌گذاری است.

«محمدمهدی فداکار» تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه مس مشکل اشتغال منطقه را حل می‌کند و باید شرکت مس طرح‌های توسعه‌ای تولید کاتد مس را پیگیری کند، چرا که باعث ایجاده ارزش افزوده می‌شود.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین