تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۴۴۲۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در مراسمی با حضور سرپرست ریاست جمهوری

کارخانجات تغلیظ مس درآلو و دره‌زار به بهره‌برداری رسید

‌می‌متالز - ۲ پروژه کارخانه تغلیظ مس درآلو و دره زار در آیین افتتاح طرح‌های وزارت صمت در سراسر کشور با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر صمت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت صمت در سراسر کشور که با حضور دکتر «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری و دکتر «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت و دکتر «حسین مدرس خیابانی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد، ۲۶ طرح به ارزش ۶۰ همت سرمایه‌گذاری افتتاح شد که پروژه‌های کارخانجات تغلیظ درآلو و دره‌زار نیز جزو این طرح‌ها بودند.

سرپرست ریاست جمهوری در این مراسم با بیان این که معدن جزء امتیازات و ظرفیت‌های خوب کشور است، بیان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، اما هنوز در این بخش شاهد عقب‌ماندگی بالایی هستیم.

دکتر مخبر با تاکید بر اینکه معادن می‌توانند به اندازه نفت برای کشور درآمد ایجاد کند، گفت: معدن و صنعت مس می‌تواند بخشی از مسائل کشور را نجات دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی بزرگی در زمینه مس گفت: از ابتدای شروع به کار وزیر صمت اقداماتی در این زمینه آغاز شده است و امیدواریم نتایج آن را شاهد باشیم.

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این مراسم ضمن ارائه گزارش عملکرد این وزارت‌خانه، توضیحاتی را در زمینه دستاور‌ها و اقدامات صورت گرفته در بخش معدن، رشد حفاری‌های اکتشافی، صنایع پایین‌دستی مطرح کرد.

گفتنی است؛ پروژه کارخانه تغلیظ درآلو با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره مس و ۹۰۰ نفر اشتغال‌زایی و پروژه مس دره‌زار با ظرفیت تولید ۱۴۳ هزار تن کنسانتره و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر پس از انجام تست گرم، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده