تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۴۴۲۱۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارخانه بزرگ تغلیظ مس در استان کرمان بهره‌برداری شد

‌می‌متالز - طرح بزرگ صنعتی و معدنی کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و اعتبار ۱۴۳ هزار میلیارد ریال امروز (یکشنبه) با ارتباط ویدیوکنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور استاندار کرمان و سایر مسوولان در این استان افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان در منطقه کاملا کوهستانی واقع شده است که در این کارخانه از هفت میلیون تن کانسنگ سولفوری مطابق با طراحی، ۱۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۴ درصد فرآوری می‌شود.

اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۶ با پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا و یک موسسه آغاز شد و در ادامه با موسسه دیگری به پایان رسیده است.

بر اساس اعلام مسوولان میزان اشتغال مستقیم ۹۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از ۲ هزار نفر با بهره‌برداری این طرح عظیم رقم می‌خورد و سرمایه‌گذاری انجام شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران به مبلغ ۱۴۳ هزار میلیارد ریال است.

کارخانه بزرگ تغلیظ مس در استان کرمان بهره‌برداری شد

تامین برق این کارخانه از شهرستان بردسیر به طول ۸۵ کیلومتر با نصب ۲۳۴ برج فلزی توسط یک خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت و تامین آب از سد شهیدان امیرتیموری شهرستان رابُر با خط لوله ۲۶ کیلومتری و با مصرف سالانه ۵ میلیون مترمکعب انجام شده است.

به گفته عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۱۲۵ طرح بزرگ در حوزه صنعت و معدن کشور آماده افتتاح است که امروز سوم تیر ماه به صورت هم‌زمان، ۲۶ طرح با ۲۳۸ همت سرمایه‌گذاری و ۳۰ هزار نفر اشتغال به بهره‌برداری رسید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده