تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۴۲۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

نیمی از پروژه‌های معدنی قابل افتتاح کشور در استان است

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: حدود نیمی از پروژه‌های معدنی قابل افتتاح کشور به واسطه ظرفیت‌های این استان در بخش معدن در این استان است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در آیین افتتاح کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو در ارتباط تصویری با سرپرست ریاست جمهوری عنوان کرد: کرمان استانی معدنی است و به واسطه ظرفیت‌هایی که در این بخش دارد، حدود نیمی از پروژه‌های معدنی قابل افتتاح کشور در استان کرمان است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف تامین آب پایدار مجتمع مس دره‌آلو اظهار داشت: خط انتقال آب آشامیدنی رفسنجان نیز طبق قول شهید جمهور انجام شده و به زودی افتتاح می‌شود.

استاندار کرمان افزود: ۲ ورزشگاه بزرگ مس در کرمان و رفسنجان نیز آماده افتتاح است که به همراه دیگر پروژه‌ها در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: اولین کارخانه تولید کنسانتره آهن ساردوئیه و نیروگاه خورشیدی راین ۲ پروژه مهمی هستند که اخیرا در سفر وزیر صمت به استان کرمان افتتاح شد.

بهره‌برداری از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی در کرمان

محمد آقاجانلو، رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این مراسم از افتتاح ۶ پروژه صنعتی و معدنی استان کرمان به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در هفته گذشته و هفته جاری خبر داد.

وی گفت: مهمترین پروژه امروز مس دره‌آلو با ظرفیت حدود ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و اشتغال ۹۰۰ نفر است که مشکل آب آن نیز برطرف شده است.

کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس درآلو در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان در منطقه کاملا کوهستانی واقع شده است.

اشتغال مستقیم ۹۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از ۲ هزار نفر با بهره‌برداری این طرح عظیم رقم می‌خورد و سرمایه‌گذاری انجام شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران ۱۴۳ هزار میلیارد ریال است.

تامین برق این کارخانه از شهرستان بردسیر به طول ۸۵ کیلومتر با نصب ۲۳۴ برج فلزی توسط یک خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت و تامین آب از سد شهیدان امیرتیموری شهرستان رابر با خط لوله ۲۶ کیلومتری و با مصرف سالانه پنج میلیون مترمکعب انجام شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده