تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۴۴۲۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

ابطال ۴۰ معدن به شورای عالی معادن ارسال شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: پرونده ابطال ۴۰‌معدن به شورای عالی معادن ارسال شده است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی‌منفرد روز شنبه دوم تیر اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان صمت حمایت از واحد‌های تولیدی است و برای تحقق این امر به سمت واحد‌هایی رفتیم که همه غیرفعال بودند و ما دنبال این بودیم که به لحاظ اشتغال راکد باشند.

وی با اشاره به اینکه در کنار آن هم جذب سرمایه‌گذاری رخ داده است، افزود: ما به دنبال تنوع در سرمایه‌گذاری بودیم تا از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان در ادامه با اشاره به چالش‌های این سازمان در حوزه معدن گفت: در حوزه معدن چالش‌های بسیاری داشتیم که ۴۶۰ معدن به صورت اسمی در زنجان وجود داشت، اما فقط ۱۰۹ مورد آن فعال بود.

وی گفت: آن معادنی را که پروانه بهره‌برداریشان غیرفعال شده است می‌توان به شخص دیگری واگذار کرد، اما ما دنبال معادنی بودیم که پروانه آن دست یک شخص خاص و بلااستفاده بود.

گلشنی‌منفرد تصریح کرد: همچنین در بحث حقوق دولتی‌ها نیز تعیین‌تکلیف صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی پنج درصد حقوق دولتی را داشت، گفت: در بحث حقوق دولتی معدن انگوران آن ۱۵ درصدی مهم بود که از بابت عمران و آبادی برنمی‌گشت.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه در همین حوزه نسبت به ساماندهی معادن اقدام شده است، گفت: در این راستا ۱۵۰ معدن شناسایی شد و از بین آنها ضمانت‌نامه بانکی ۱۲۰ معدن به‌روزرسانی شد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با تاکید بر اینکه ارتباط با چالش‌های استان در حوزه معدن نیز گفت: در حال ۹ حاضر ۹۵ درصد از حقوق دولتی استان مربوط به معدن انگوران است.

وی با اشاره به اینکه ابطال ۴۰ معدن به شورای عالی معادن ارسال شده است، گفت: چالش‌ها در حوزه معدن زمان‌بر شده است.

منبع: خبرگزاری ایمنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده