تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۴۵۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن ایران:

فقط ۴ درصد از کشور در اختیار فعالیت معدنی است

‌می‌متالز - رئیس خانه معدن ایران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات روز تنها، ۴ درصد از کشور ما در اختیار بخش معدن است که در این بخش ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا بهرامن امروز (یکشنبه ۱۰ تیرماه) در مراسم روز ملی صنعت و معدن در سالن سران اجلاس، اظهار داشت: باید همه دست به دست یکدیگر دهیم و به رونق تولید در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش معدن و استخراج مواد معدنی کمک کنیم.

وی افزود: کشور ما از نظر زمین‌شناسی دارای ساختار خاصی و ظرفیت‌های خوبی است که در این باره سازمان زمین‌شناسی اطلاعات را ارائه کرده است.

رئیس خانه معدن ایران ادامه داد: کشور ایران در کنار امریکا و روسیه دارای شرایط خاص معدنی و ظرفیت‌هاست که باید با همراهی بخش دولتی و خصوصی از آن بهره‌برداری شود.

بهرامن با بیان اینکه عوامل بازدارنده‌ای در حوزه معدن وجود دارد گفت: امروز باید مزیت‌ها شناسایی شود و در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳ درصدی برای معادن تعریف شده است که باید در این زمینه زیرساخت‌ها تامین شود.

رئیس خانه معدن ایران تاکید کرد: ذخایر معدنی در همه کشور‌ها جزو تملک حاکمیتی هستند اگر از این ذخایر استفاده نکنیم خیانت کرده‌ایم.

امروز بسته حمایت از تولید و تجارت خادم‌الرضا (ع) در راستای تسهیل در تجارت و رفع موانع تولید با حضور وزیر صمت رونمایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده