تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۴۴۵۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قوانین باید در راستای تسهیل فعالیت‌های تولید باشد

‌می‌متالز - دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید صنعتی بدون همراهی اصناف ممکن نیست و قوانین باید در راستای تسهیل فعالیت‌های تولید باشد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا مرتضوی در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: تولیدگران و صنعتگران تابع مقررات هستند این در حالی است که باید قوانین در راستای حمایت از بخش تولید باشد.

دبیرکل خانه صنعت و معدن افزود: ما مخالف مالیات ستانی عادلانه نیستیم نیاز است تا هزینه کرده‌ها روشن شود و این مالیات‌ها باید صرف هزینه‌های زیرساختی در صنعت شود.

او با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری کمر صنعتگران را شکسته است گفت: قیمت‌گذاری نه‌تن‌ها برای بخش صنعت و تولید بلکه نفعی برای مصرف‌کنندگان نیز نداشته و ثابت شده است که نظام قیمت‌گذاری دستوری به نفع تولید نبوده، بلکه موجب ایجاد فساد شده است.

مرتضوی ادامه داد: برای ایجاد انگیزه و بهبود معیشت کارگران، ما به عنوان بخش تولید آمادگی داریم برای تامین نیاز‌های اساسی کارگران با دولت همکاری کنیم تا استاندارد‌های لازم برای معیشت آنان فراهم شود.

دبیرکل خانه صنعت و معدن خاطرنشان کرد: برخی از سامانه‌ها موجب بروز برای بخش خصوصی شده است که باید این سامانه‌ها مورد بازنگری قرار گیرد تا منجر به ایجاد فساد نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده