تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۴۶۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مراسم روز ملی صنعت و معدن مطرح شد؛

رویکرد قوه قضائیه در راستای حمایت از تولید است

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه ۷ هزار پرونده حوزه تولید در قوه قضائیه وجود دارد، گفت: رویکرد قوه قضائیه حمایت از تولید و واحد‌های تولیدی است.

به گزارش می‌متالز، «علی القاصی‌مهر» رئیس‌کل دادگستری استان تهران، امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: ۱۲ کارگروه در قوه قضائیه با مشارکت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تشکیل شده و امیدواریم با فعالیت‌های این کارگروه، بتوانیم حمایت خود را از واحد‌های تولیدی انجام دهیم.

وی ادامه داد: مجلس در سال‌های اخیر، قوانینی را در حمایت از نظام اقتصادی و رفع موانع پیش رو به تصویب رساند که در امتداد فرمایش رهبر معظم انقلاب و تسهیل‌کننده امور بودند مثل قانون حمایت از کالا‌های ایرانی، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی اختراعات و...

رئیس‌کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه در دستگاه قضایی در کنار سایر قوا در راستای فرمان مقام معظم رهبری نهایت توان و ظرفیت خود را در این حوزه به کار بسته‌ایم، یادآور شد: دستگاه قضایی به‌طور غیرمستقیم در جهت حمایت از بخش تولید در بخش رسیدگی‌های قضایی و پرونده‌های مرتبط با نظام تولیدی، رویکرد نوین و حمایت گرایانه داشته است.

وی افزود: در صدور قرار‌های قضایی رویکرد به سمتی است که از تولید حمایت شود. همچنین قوه قضائیه تلاش می‌کند در حوزه پیشگیری از آسیب‌هایی که موجب آسیب به تولید است با رویکردی حمایت گرایانه جلوگیری کند.

القاصی‌مهر با تاکید بر اینکه قوه قضائیه در بخش نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور از طریق سازمان بازرسی کشور این رویکرد را فعال کرده است، ادامه داد: امروز در قوه قضائیه ظرفیت اقدامات نظارتی و پیشگیرانه دستگاه‌های مرتبط در قوه در جهت حمایت از تولید به کار بسته اند.

وی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۷ هزار پرونده در حوزه تولید در قوه قضائیه تشکیل شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده