تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۴۶۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقیمی در برنامه صف اول خبر داد؛

بسته حمایت از تولید «خادم‌الرضا» مشکل بخشی از صنایع را برطرف می‌کند

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، در آستانه روز ملی صنعت و معدن گفت: بسته حمایت از تولید و تجارت با عنوان بسته یادگار خادم‌الرضا به زودی رونمایی شده و بخشی از مشکلات صنایع را برطرف می‌سازد.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، با حضور در برنامه صف اول در شبکه خبر، اظهار کرد: دهم تیرماه در همایش روز ملی صنعت و معدن برای نخستین مرتبه بسته حمایتی تولید و تجارت، یادمان شهید جمهور رونمایی شده و موجب انسجام همه جانبه بین تشکل‌های تولیدی خواهد شد.

وی، با بیان اینکه بسته پیشنهادی کاملا کاربردی است، اضافه کرد: این بسته با درخواست تشکل‌های بخش تولید جمع‌بندی شده و در حوزه‌های مختلف به بررسی درخواست‌های بخش خصوصی می‌پردازد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت به عملکرد سال گذشته وزارت صمت پرداخت و افزود: از ابتدای دولت چهار هزار و ۶۲۰ واحد صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شد.

وی در ادامه یادآور شد: بسته حمایت از تولید و تجارت با عنوان بسته یادگار خادم‌الرضا به‌زودی رونمایی شده و مشکلات بخشی از صنایع را برطرف می‌سازد.

مقیمی در ادامه به عملکرد سال گذشته وزارت صمت پرداخت و تاکید کرد: سال گذشته چهار هزار و ۶۲۰ واحد صنعتی احیا شد و برای سال جاری نیز یک هزار و ۸۱۰ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده تا مجددا احیا شود.

به گفته وی، امروز ۵۴ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی داریم که میزان توقف آنها به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی در قالب تدوین بسته حمایتی «خادم الرضاء» ۱۷ گروه شکل گرفته که ۱۰ تشکل از اتاق بازرگانی تا خانه صنعت، معدن جوانان بودند و ۲۰۰ پیشنهاد نیز دریافت کردیم.

وی، ادامه داد: برای حل مشکلات صنعتی ۷۷ پیشنهاد داشتیم که دستگاه‌های اجرایی کشور برای رفع چالش‌ها در آن راهکار ارائه کردند، این موارد شامل بهبود فضای کسب و کار، تسهیل در امور، سرعت در انجام کار و هزینه‌های تولید است.

مقیمی به مشکلات واحد‌های راکد اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از این مشکلات به مالک واحد برمی‌گردد، چون برخی از مالک‌ها در دسترس نیستند، برخی از واحد‌ها نیز چرخه صنعتی آنها به پایان رسیده و باید تغییر رویه دهند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشکل بعضی‌ها مدیریتی است و برخی نیز به دستگاه‌های اجرایی مشکلات دارند.

وی اضافه کرد: بسته حمایتی تولید و تجارت بستر‌های لازم برای بودجه ۱۴۰۴ را فراهم می‌سازد و همچنین می‌تواند زمینه تامین مالی جدید در برنامه هفتم توسعه را محقق سازد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: ما باید سرمایه گذاری را به بخشی که ارزش افزوده بالایی دارد، هدایت کنیم، مثلا تولید ارزش افزوده کمتری نسبت به طراهی و مهندسی دارد، به عبارت دیگر با تحقیق و توسعه می‌توانیم خودمان را نسبت به فناوری خارج از کشور بیمه کنیم، این همان فرآیند تحقیق و توسعه است که بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سال گشته ۶ همایش دانش بنیان برگزار کردیم و در میدان عملی با فعالیت فن بازار‌ها بیش از ۶۰۰ نیاز فناورانه شناسایی شده است.

مقیمی همچنین گفت: در حوزه فناورانه چند ده برابر چیزی که آورده نخستین محسوب می‌شود، ارزش افزوده ایجاد خواهد شد و همچنین استقلال و عدم وابستگی را به دنبال دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده