تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۴۶۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

صنعتگران و معدن‌کاران؛ دو بازوی توسعه و تعالی کشور

‌می‌متالز - ایران اسلامی، بالنده و پیشرو به سمت تعالی و پیشرفت در حال حرکت است و توفیقات و دستاورد‌های به‌دست‌آمده و توسعه صنعتی ایران در سال‌های اخیر، حاصل تلاش صنعتگران و معدن‌کارانی است که باوجود محدودیت‌ها، فشار‌ها و تحریم‌ها، همت و تلاش خود را برای توسعه و تعالی صنعت و رونق اقتصادی کشور به کار بستند و صنعت فولاد به‌عنوان پیشران توسعه کشور، بیشترین دستاورد صنعتی، تولیدی، اقتصادی و اجتماعی را برای کشور به ارمغان آورده است.

به گزارش می‌متالز، صنعت و معدن در ایران اسلامی به‌واسطه دو مزیت ویژه‌ای که دارد همواره در مسیر پیشرفت تصاعدی و رشدی پرسرعت بوده است؛ ازیک‌طرف موهبت الهی و نعمات خدادادی و منابع زمینی و زیرزمینی و نفت و گاز و سنگ‌ آهن و سایر عناصر ارزشمند در خاک این میهن به فراوانی وجود داشته و از طرف دیگر بهره‌مندی از نیروی انسانی ماهر، جوان، متخصص و متعهد و خستگی‌ناپذیر، ظرفیت بی‌مانندی را برای رشد صنعت کشور رقم زده و بستر‌های عالی برای سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی و رشد اقتصادی فراهم آورده است.

راهبرد توسعه صنعتی ایران بر مبنای تولید ترسیم شده و تقویت و فراهم کردن زمینه‌های تولید همواره یکی از پایه‌های اساسی رشد و توسعه اقتصاد ملی تلقی می‌شود که علاوه بر استقلال و خودکفایی و تأمین نیاز‌های داخل، اشتغال‌زایی و کارآفرینی مطلوبی را به همراه دارد و ضمن ثروت‌آفرینی و سودآوری، نقش کلیدی در توسعه زیرساخت‌ها و توسعه پایدار کشور دارد و به‌طور مستقیم در بهبود نحوه زندگی و معیشت آحاد مردم تأثیر دارد.

در شرایطی که صنایع بزرگ و پیشران، مهم‌ترین عوامل و عناصر توسعه صنعتی و مولد و محرک اقتصاد کشور محسوب می‌شوند، صنایع و معادن با محدودیت‌هایی نیز روبرو هستند که بخش عمده آنها به نبود زیرساخت‌های انرژی و تجهیزات برای اکتشاف، استحصال و بهره‌برداری مربوط می‌شود و به نظر می‌رسد لازم است کارگزاران محترم دولت، برای رفع موانع تولید به‌ویژه در حوزه صنعت و معدن که موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است چاره‌اندیشی کنند.

البته ذکر این نکته ضروری است که باوجود محدودیت‌های موجود در این بخش، ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در صنعت و معدن کشور نهفته است. در بخش معدن معادن غنی سنگ‌ آهن و سایر عناصر، ایران را در زمره ۱۵ قدرت معدنی جهان قرار داده و ۷ درصد از ذخایر معدنی جهان در این کشور است. در صنعت نیز خوشبختانه کشور در جایگاه مطلوبی قرار دارد و تنها در صنعت فولاد که یکی از صنایع مادر و پیشران سایر صنایع است، جمهوری اسلامی ایران در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد در جهان شناخته‌شده و قطع به‌یقین برنامه‌های توسعه کمی و کیفی این صنعت، ایران اسلامی را در وضعیت بهتری در آینده خواهد رساند.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از صنایع اصلی کشور همواره با تکیه‌بر دانش و توانمندی نیرو‌های متخصص کشور و با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری درست تلاش داشته تا با بلوغ سازمانی مستمر و توسعه کمی و کیفی خود، تمامی نیاز‌های صنایع داخلی کشور به فولاد را تأمین کند و با طلایه‌داری، صنعت‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش از سنگ‌ آهن تا محصول نهایی، قدم‌های استواری را برای توسعه صنعت و معدن کشور بردارد. بدون اغراق این مجموعه، الگویی نمونه از استفاده از ظرفیت‌های معدن برای توسعه صنعت در کشور است.

بدون تردید توسعه صنعتی کشور مرهون تلاش ستودنی و قابل‌تحسین صنعت‌کاران و معدن‌کارانی است که باورمندانه، با آگاهی و همت و اراده مثال‌زدنی و باوجود محدودیت‌ها و کمبودها، برای اعتلای صنعت، رشد اقتصادی و تعالی نام ایران و ایرانیان اهتمام می‌ورزند و دهم تیرماه که به نام روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده، بهانه‌ای برای معرفی دستاورد‌های انقلاب مقدس جمهوری اسلامی در حوزه صنعت و معدن و قدردانی از تلاشگران این عرصه است.

محمدجواد براتی - مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده