تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۴۶۷۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

یک برداشت از بازار آپارتمان‌های غرب تهران

‌می‌متالز - یک جمله برای شرح وضعیت بازار فروش آپارتمان در منطقه ۵ تهران می‌تواند این باشد: «قیمت پیشنهادی در فایل‌های فروشنده‌ها بالای مترمربعی ۱۰۰ میلیون تومان است.» ماه گذشته میانگین قیمت آپارتمان فروش رفته در بازار مسکن تهران زیر ۹۰ میلیون تومان بود که البته با توجه به نسبتی که بین قیمت قطعی آپارتمان در منطقه ۵ با کل شهر وجود دارد، به احتمال خیلی زیاد در ماه گذشته میانگین قیمت آپارتمان‌هایی که در منطقه ۵ معامله شدند، بالای ۱۰۰ میلیون تومان در مترمربع بوده است.

به گزارش می‌متالز، با این حال و در شرایطی که هنوز آمار رسمی از قیمت قطعی آپارتمان‌ها در مناطق ۲۲ گانه مربوط به کارنامه معاملاتی خرداد اعلام نشده است، تصویر مربوط به نبض «قیمت پیشنهادی» آپارتمان‌ها در فایل‌های منطقه ۵ را می‌توان از جدولی که در این گزارش تهیه شده است، مورد سنجش و بررسی قرار داد. فایل‌ها مربوط به هفته‌های اخیر است و البته عمده آنها برای دو هفته گذشته است.

در این جدول مشخص می‌شود میانگین قیمت پیشنهادی آپارتمان‌هایی که در منطقه ۵ آماده فروش است، ۱۱۸ میلیون تومان به ازای هر مترمربع است. این فایل‌ها واحد‌های مسکونی با مساحت متوسط ۸۵ مترمربع را به بازار عرضه کرده است. صاحب برخی از فایل ها، «مالک است» که به شکل مستقیم و بی واسطه واحد خود را در بازار آنلاین به فروش گذاشته است، برخی دیگر هم توسط واسطه‌های ملکی ارائه شده است. اوج قیمت پیشنهادی در این فایل‌ها را می‌توان در محله شهرک نفت مشاهده کرد.

یک برداشت از بازار آپارتمان‌های غرب تهران

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد