تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۴۷۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در ۲ ماهه نخست امسال

کنسانتره سنگ آهن بیشترین افزایش تولید را رقم زد

‌می‌متالز - آمار تولید کل زنجیره آهن و فولاد کشور در مجموع دو ماهه سال جاری نشان می‌دهد که میزان تولید نسبت به همین ماه در سال گذشته رشد ۱.۵ تا ۱۷.۶ درصدی داشته که بیشترین آن متعلق به کنسانتره سنگ‌ آهن است.

به گزارش می‌متالز، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع دو ماهه ابتدایی سال جاری، تولید کنسانتره سنگ آهن بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است؛ طی این مدت ۱۳ میلیون و ۷۹۸ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که در اردیبهشت‌ماه با یک جهش قابل توجه تولید نسبت به فروردین ماه، قریب به ۱۰ میلیون تن تنها در اردیبهشت‌ماه تولید شده است؛ آمار تولید دو ماهه امسال نسبت به میزان تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال ۱۴۰۲، رشد ۱۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

پس از آن طی این مدت، بالغ بر هفت میلیون و ۶۶۰ هزار تن (هفت میلیون و ۶۶۴ هزار تن) گندله آهن اسفنجی تولید شده که ۱۴ درصد بیش از شش میلیون و ۷۲۳ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرده است.

در مدت مذکور سال جاری ۱۲ میلیون و ۵۱۳ هزار تن گندله سنگ آهن تولید شده که نسبت به ۱۱ میلیون و ۷۱۹ هزار تن تولیدی در فروردین و اردیبهشت سال گذشته، ۶.۸ درصد بیشتر است.

در دو ماهه نخست سال، به ترتیب دو میلیون و ۲۳۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی و یک میلیون و ۸۱۳ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که به ۱۲۳۳ هزار تن از مقاطع طویل تولید شده و ۹۴۶ هزار تن از مقاطع تخت تولید شده، مختص تولید در اردیبهشت‌ماه است. 

مقاطع طویل فولادی از دو میلیون و ۱۹۸ هزار تن با رشد ۱.۵ دصدی به دو میلیون و ۲۳۲ هزار تن رسیده و مقاطع تخت از یک میلون و ۷۴۵ هزار تن با رشد ۳.۹ درصدی به یک میلیون و ۸۱۳ هزارتن رسیده است.

تولید محصولات فولادی از سه میلیون و ۹۴۳ هزار تن در دو ماهه سال گذشته، به چهار میلیون و ۴۵ هزار تن رسیده و بدین ترتیب ۲.۶ درصد رشد تولید را رقم زده است.

در نهایت تولید فولاد میانی کمترین رشد تولید را داشته در حالیکه در دو ماهه سال گذشته، شش میلیون و ۳۱۹ هزار تن تولید شده بود، امسال تنها ۱۰۰ هزار تن بر آن افزوده شده و با رشد ۱.۶ درصدی به شش میلیون و ۴۱۹ هزار تن رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده