تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۴۸۲۶

ساخت مسیر‌های میدان چغارت تا معدن کوشک با مشارکت معادن

‌می‌متالز - مهندس «محمدعلی مظفری» معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد؛ پیرامون احداث جاده دوبانده بافق-بهاباد گفت: باند دوم بافق- بهاباد تا معدن کوشک در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، در اقدام اول مطالعات تکمیلی از معدن فسفات تا معدن کوشک به طول ۲۳ کیلومتر انجام و جهت اقدامات بعدی و مشارکت معادن در ساخت آن، به فرمانداری شهرستان بافق ارسال گردیده است و پیگیر انجام آن هستیم، در اقدام بعدی نیز مطالعات مرحله یک باقیمانده مسیر از میدان چغارت تا معدن فسفات انجام و مصوب گردیده است و مشاور در حال انجام مطالعات تکمیلی شامل میخ کوبی، برداشت و تهیه نقشه‌های اجرایی می‌باشد؛ که بلافاصله بعد از ارائه مطالعات مذکور، اقدامات بعدی جهت اجرا با مشارکت معادن صورت می‌گیرد.

وی افزود: مطالعات مسیر از روستای کوشک به سمت روستای پرک هنوز انجام نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «جاده‌ای از روستای «پرک» به سمت معدن سه چاهون در حال ساخت است؛ آیا این مسیر به طرح جاده بافق-بهاباد مرتبط است یا خیر؟ تصریح کرد: در حال حاضر طرح ساماندهی و رفع نقطه حادثه خیز در محل تقاطع جاده بهاباد با روستای پرک، بصورت میدان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دست انجام می‌باشد.

مصوب شد مسیر از درون روستای پرک به بیرون از روستا منتقل گردد

در ادامه مهندس «سیدحسین محمدی» معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه جهت رفع نقاط حادثه خیز مصوب شد مسیر از درون روستای پرک به بیرون از روستا به صورت کمربندی منتقل گردد، گفت: احداث این جاده مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و به مرحله آسفالت رسیده است و بعد از آسفالت جاده تجهیزات ایمنی نیز تعبیه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این طرح با تخصیص‌های ملی انجام شده است، چون تخصیص اعتبار کامل نبوده، پیمانکار نتوانسته سر موعد مقرر طرح را تکمیل نماید؛ درصورتی که این کار باید خیلی زودتر از اینها انجام می‌شد؛ درحال حاضر پیگیر اتمام طرح در سریع‌ترین زمان ممکن هستم.

منبع: پایگاه خبری افق بافق

عناوین برگزیده