تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۴۸۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
اعتراض فولادسازان به مصوبه ارزی؛

مدیرعامل شرکت فولاد ماهان تبریز خواستار لغو بازگشت ارز صادراتی به سامانه نیما شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد ماهان تبریز با بیان اینکه مصوبه بازگشت ارز صادراتی به سامانه نیما، خلاف قانون است، خواستار لغو این ابلاغیه شد.

به گزارش می‌متالز، یعقوب دلال قدیم، عضو هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان و مدیرعامل شرکت فولاد ماهان تبریز، در اولین نشست هم‌اندیشی انجمن نوردکاران فولادی ایران اظهار کرد: مصوبه بازگشت ارز صادراتی به سامانه نیما، خلاف قانون است و تلاش‌های بسیاری برای لغو آن انجام شده است.

وی اعلام کرد: نامه‌ای به مجلس ارائه شده که این مصوبه را ضد تولید دانسته و خواستار لغو آن شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد ماهان تبریز همچنین اشاره کرد که حتی در صورت اختصاص ارز ۴۲ هزار تومانی برای واردات ورق به تولیدکنندگان داخلی، تاجران عراقی با قیمت‌های پایین‌تری خریداری می‌کنند و این وضعیت به ضرر تولیدکنندگان ایرانی است.

وی انتقاد کرد که تاجران عراقی با استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و نرخ دلار آزاد محصولات ایرانی را صادر کرده و ارز آن را نیز برنمی‌گردانند.

دلال قدیم تأکید کرد: امکان جلوگیری از اجرای این مصوبه وجود دارد و درخواست انجمن فولاد آذربایجان از رئیس مجلس شورای اسلامی، ابطال این مصوبه است. همچنین از حاضران در جلسه خواستار شد که پیگیر گزارش‌های بورس و بانک مرکزی به مجلس باشند تا از تصویب مصوبه هیات وزیران جلوگیری شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده