تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۴۹۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

نشست خبری مدیرعامل ذوب‌ آهن در نمایشگاه معدن و متالورژی مشهد

‌می‌متالز - مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در روز اول هفدهمین نمایشگاه تخصصی معدن و متالورژی مشهد سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گزارشی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های اخیر این شرکت ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، وی گفت: ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی و تیرآهن بال پهن هم اکنون پیشران توسعه راه آهن سراسری، متروی کلان شهر‌ها و صنعتی‌سازی ساختمان می‌باشد.

کوهی افزود:ریل تولیدی این مجتمع عظیم صنعتی بر اساس استاندارد روز دنیا هم اکنون در خطوط راه آهن کشور مانند میانه - اردبیل، همدان - سنندج، چابهار - زاهدان، رشت - کاسپین و... و همچنین خطوط متروی کلان شهر‌ها مانند مشهد، تهران، تبریز و اصفهان نصب شده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: با تولید ریل سخت در این مجتمع عظیم صنعتی، ۲۵۰ تن از این محصول به متروی کلان شهر مشهد تحویل داده شد.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان با عرضه محصولات مورد نیاز، در نهضت ملی مسکن مشارکت کرده و با تولید تیرآهن بال پهن، در صنعت‌سازی ساختمان و تحول در این صنعت نقش‌آفرین است.

کوهی، تولید آرک فولادی در ذوب آهن را یک اقدام مهم در جهت افزایش ایمنی کار در معدن ذکر کرد و گفت: در گذشته از آرک‌های چوبی در معادن استفاده می‌شد که استحکام لازم را نداشت، اما استفاده از آرک‌های فولادی که در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود، ایمنی کار در معدن را افزایش داده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یکی از اقدامات مهم این شرکت در سال گذشته را افزایش سرمایه ذکر کرد و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در سال ۱۴۰۲ و در راستای اصلاح ساختار مالی، موفق به انجام افزایش سرمایه ۸۲۳ درصدی از محل تحدید ارزیابی دارایی‌ها شد.

وی در ادامه به پروژه‌های توسعه ذوب آهن اصفهان پرداخت و خاطرنشان کرد: پروژه پلنت اکسیژن به پایان رسیده و آماده افتتاح است. همچنین پروژه LF۳ به اتمام رسید که در افزایش تولید به ویژه تولید محصولات با ارزش افزوده بالا نقش مهمی دارد. پروژه تصفیه‌خانه ذوب آهن اصفهان نیز که توسط گروه مپنا در حال ساخت می‌باشد از جمله سایر پروژه‌های توسعه این مجتمع عظیم صنعتی است که از طریق آن پساب شهر‌های مجاور تصفیه شده و در خط تولید شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کوهی همچنین به اقدامات این شرکت در راستای تامین مواد اولیه مورد نیاز به ویژه مواد آهن دار از جمله در معدن ققنوس یک اشاره کرد و افزود: این مجتمع با تمام توان در جهت تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید، اقدام می‌کند.

شایان ذکر است هفدهمین نمایشگاه تخصصی معدن و متالورژی از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۵ تیرماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی فعالیت می‌کند. غرفه ذوب آهن اصفهان در سالن فردوسی این نمایشگاه، پذیرای دست اندرکاران، کارشناسان و فعالان این صنعت است.

نشست خبری مدیرعامل ذوب‌ آهن در نمایشگاه معدن و متالورژی مشهد

نشست خبری مدیرعامل ذوب‌ آهن در نمایشگاه معدن و متالورژی مشهد

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد