تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۴۹۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

جریان تولید در ذوب آهن نشان از رویکرد دانش‌بنیان، شناسایی نیاز‌های بازار و برنامه‌ریزی هوشمند است

‌می‌متالز - تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ضمن بازدید از دستاورد‌های ذوب آهن اصفهان در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالورژی، ریخته‌گری و صنایع وابسته (متافو تبریز) گفت: مقاطع فولادی ذوب آهن اصفهان و به ویژه تیرآهن بال پهن این مجتمع عظیم صنعتی، محور ساختمای‌سازی ایمن در کشور عزیزمان محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: بعضاً جوشکاری ورق‌های فولادی را در صنعت ساختمای‌سازی کشور شاهد هستیم که این رویکرد با توجه به زلزله خیز بودن کشور ایران مخاطرات جبران‌ناپذیری را در پی دارد و لذا نیاز است این رویکرد مخاطره‌آمیز به صورت کلی اصلاح شود، زمانی که تیرآهن نورد شده مطابق با آخرین استاندارد‌ها در این مجتمع عظیم صنعتی تولید می‌شود، استفاده از تیر ورق هیچ توجیهی ندارد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: جای خوشحالی فراوان دارد که ذوب آهن اصفهان برای تامین کل فولاد مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن آمادگی کامل خودش را اعلام نموده است، این روحیه جهادی و تولید ارزش‌آفرین، ایمنی و تسریع در ساخت‌وساز را به عنوان دو شاخص بسیار موثر در صنعت ساختمای‌سازی نوید می‌دهد.

تراب محمدی اضافه کرد: ذوب آهن اصفهان از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی و انبوه‌سازان ساختمان در استان‌های مختلف کشور می‌تواند نهضت عظیم ساختمای‌سازی که مورد توجه ویژه رییس‌جمهور شهید بود را شتاب بیشتری ببخشد که البته در این زمینه گام‌های بسیار موثری برداشته است.

وی اظهار داشت: این جریان تولید در ذوب آهن اصفهان نشان از رویکرد دانش‌بنیان، شناسایی نیاز‌های بازار و برنامه‌ریزی هوشمند در راستای برطرف نمودن نیاز‌ها است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم که از ثمره دانش، اندیشه و قدرت بازوان تلاشگران ذوب آهن اصفهان، ریل ملی تولید شد و هم اکنون این محصول استراتژیک در محور‌های ریلی مختلف کشور نصب شده است که یک نمونه موفق این افتخار آفرینی را در محور میانه- بستان آباد- تبریز (ایستگاه خاوران) شاهد هستیم، در همین فرصت شایسته می‌دانم به همه تلاشگران ذوب آهن بزرگ خسته نباشید بگویم. 

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده