تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۵۰۵۷
سرویس خبر : انرژی

جهش ۵۰ درصدی درآمد‌های نفتی روسیه

‌می‌متالز - شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که درآمد‌های نفتی روسیه در پی جهش قیمت نفت اورال و سازگار شدن صادرکنندگان روسی با تحریم‌های غرب، در ماه گذشته میلادی تقریباً ۵۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، شبکه خبری بلومبرگ روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که درآمد‌های نفتی روسیه در پی جهش قیمت نفت اورال و سازگار شدن صادرکنندگان روسی با تحریم‌های غرب، در ماه گذشته میلادی تقریباً ۵۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

محاسبات بلومبرگ که بر اساس داده‌های وزارت دارایی روسیه صورت گرفته است، نشان می‌دهد که درآمد مسکو از فروش نفت خام با افزایش مالیات‌های مربوط به نفت به ۵۹۰.۶ میلیارد روبل (۶.۷ میلیارد دلار) در ماه گذشته میلادی رسید که در مقایسه با ۴۰۲.۸ میلیارد روبل (۴.۵ میلیارد دلار) ثبت شده در ژوئن ۲۰۲۳ افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این داده‌ها، کل سود نفت و گاز این کشور تحریم شده با ۴۱ درصد رشد به ۷۴۶.۶ میلیارد روبل (۸.۴ میلیارد دلار) رسیده است.

به گفته این نشریه، افزایش قیمت‌ها به قیمت‌های بالاتر برای ترکیب اصلی صادراتی اورال روسیه نسبت داده شده است. این وزارتخانه مالیات‌های ژوئن را بر اساس قیمت اورال یعنی ۶۷.۳۷ دلار در هر بشکه محاسبه کرد که نسبت به ۵۳.۵۰ دلار ثبت شده در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

علیرغم سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه برای نفت روسیه که توسط گروه ۷ و اتحادیه اروپا تعیین شده، تخفیف اورال نسبت به شاخص جهانی برنت کاهش یافته است.

دولت‌های غربی این سقف قیمت را همراه با تحریم نفت دریایی روسیه به منظور ضربه زدن به اقتصاد این کشور اعمال کردند و در عین حال جریان نفت روسیه را به بازار‌های جهانی حفظ کردند.

این تحریم‌ها در دسامبر ۲۰۲۲ اعمال شد و در فوریه ۲۰۲۳ با محدودیت‌های مشابهی برای صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه دنبال شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده