تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۵۱۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

هفته متعادل بازار آهن‌آلات

‌می‌متالز - قیمت آهن‌آلات در بازار آزاد طی هفته دوم تیرماه کم نوسان بود. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد تقاضا نسبت به هفته اول تیرماه کاهش یافته است. در بازار میلگرد و تیرآهن طی روز‌های شنبه و یک‌شنبه خرید به مراتب بالاتری انجام شد ولی در مابقی روز‌های هفته بازار راکد بود.

به گزارش می‌متالز، بازار آهن‌آلات در هفته دوم تیرماه نوسانات قیمتی محدودی داشت. هفته پایانی خردادماه قیمت آهن‌آلات یک دست ریزشی بود، سپس در هفته اول تیرماه به دنبال افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی قیمت آهن آلات خیلی سریع بر مدار صعود قرار گرفت ولی هفته گذشته نوسانات بازار جزئی بود. قیمت بعضی از محصولات رشد کرد و قیمتی بعضی از آنها کاهش یافت. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بیشتر نوسانات هفتگی کمتر از ۱ درصد بود.

در بازار میلگرد قیمت‌ها بین ۲ درصد مثبت و ۱ درصد منفی نوسان می‌کرد. کمترین قیمت میلگرد در بازار اصفهان کیلویی ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان بود و در مقابل میلگرد برخی از شرکت‌ها با قیمتی بالاتر از ۲۸ هزار تومان در هر کیلوگرم خرید و فروش شد. میلگرد پرشین فولاد در طول هفته دوم تیرماه بیشترین قیمت را در بازار داخلی داشت. قیمت هر کیلوگرم میلگرد سایز ۱۰ این شرکت در اواسط هفته به بیش از ۲۹ هزار تومان رسید ولی تا پایان هفته به کانال ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان بازگشت. فعالان بازار گزارش می‌دهند تقاضا برای میلگرد در هفته دوم تیرماه کمتر از هفته اول بود.

تقاضا در بازار تیرآهن نیز مانند میلگرد در هفته دوم تیرماه اندکی افزایش یافت. با این حال یک آهن فروش بزرگ شهر مدعی شد میزان فروش تیرآهن در دو روز ابتدایی هفته به مراتب بیشتر از روز دوشنبه به بعد بود. در بازار تیرآهن نوسانات قیمتی متفاوتی برقرار بود. قیمت بعضی از محصولات تا ۱ درصد کاهش یافت و در مقابل قیمت بعضی از انواع تیرآهن تا ۲ درصد رشد کرد. قیمت هر کیلوگرم تیرآهن از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز می‌شد و به کیلویی ۲۹ هزار تومان نیز می‌رسید. در معاملات شاخه‌ای نیز هر شاخه تیرآهن ۱۴ و ۱۶ در بازار اصفهان به ترتیب با قیمت‌های ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.

در بازار پروفیل وزن کاهش قیمت‌ها به مراتب بیشتر بود. قیمت بعضی از انواع پروفیل تا ۱ درصد کاهش یافت و برخی از شرکت‌ها محصولات خود را تا کمتر از ۰.۵ درصد گران کردند. کمترین قیمت پروفیل در معاملات بازار آزاد از کیلویی ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز می‌شود و تا بیش از ۴۰ هزار تومان پیش می‌رود. بالاترین قیمت در بازار پروفیل متعلق به محصولات شرکت پروفیل تهران است. هر کیلوگرم از پروفیل ۴ این شرکت با قیمتی بیش از ۴۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد. در هفته مورد بررسی تقاضا برای پروفیل کاهش یافت، همین اتفاق در بازار نبشی نیز دیده می‌شود.

بنا بر ادعای فعالان بازار تقاضا برای نبشی در هفته دوم تیرماه کاهش یافت و به دنبال آن قیمت‌ها در این بازار نوسان خاصی نداشتند. پایین‌ترین قیمت نبشی در هفته گذشته کیلویی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود و قیمت محصولات بعضی از شرکت‌ها به بیش از ۲۸ هزار تومان در هر کیلوگرم می‌رسد. فعالان بازار معتقدند با پایان انتخابات ریاست جمهوری تقاضا برای آهن آلات افزایش پیدا می‌کند ولی روند قیمتی هنوز شرایط مشخصی ندارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین