تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۲۹
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۵۱۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه در آئین اختتامیه هشتمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران-۱:

اولین گام نوآوری، تحول و تغییر در نگاه مدیران به مقوله نوآوری است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آئین اختتامیه هشتمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران افزود: در ابتدا حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک می‌گویم و آرزوی توفیق و سربلندی برای مسعود پزشکیان منتخب مردم دارم و امیدوارم که رئیس‌جمهور منتخب بتواند در عرصه اقتصاد، صنعت و کسب‌و‌کار تحولاتی را ایجاد کند به گونه‌ای که در سال جاری شاهد جهش تولید باشیم.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: «پیتر دراکر» به عنوان پدر کسب‌و‌کار نوین، محیط کسب‌و‌کار را به تنور داغ تشبیه کرده است و نوآوری را شرط ماندن در این تنور دانسته و در محیط کسب‌و‌کار کشور زمانی که مدیران همدیگر را می‌بینند از شرایط گلایه دارند، این مختص کشور ما نیست و فضای کسب‌و‌کار در همه جای دنیا همین شرایط را دارد، البته شاید در کشور ما ناپایداری‌های بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: به اعتقاد بنده لزوم توجه به نوآوری برای ماندن در تنور داغ کسب‌و‌کار بیشتر متوجه مدیران کسب‌و‌کار است و نه افراد نوآور، اغلب ما در خصوص اهمیت و ضرورت‌های حوزه نوآوری و مفهوم نوآوری صحبت می‌کنیم، اما کمتر به راهکار‌های چگونگی دستیابی به آن توجه کرده‌ایم. در ادبیات استراتژی امروز بیشتر از اینکه در خصوص تهدید‌ها و فرصت‌های کسب‌و‌کار صحبت شود به زیست بوم و محیط کسب‌و‌کار اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

طیب‌نیا اشاره کرد: در مقوله محیط کسب‌و‌کار وقتی که صحبت می‌شود، می‌گویند در این محیط توجه بیشتر به سرعت تغییرات است، در مواجهه با سرعت تغییرات نیز ۲ نکته مهم چابکی و انعطاف پذیری مورد تاکید است، اگر می‌خواهیم در مواجهه با سرعت تغییرات موفق باشیم باید این دو نکته را اصل قرار دهیم. چابکی برای اینکه سریع بتوانیم با تغییرات همراه شویم و انعطاف پذیری هم یعنی اینکه با تغییرات هم‌فاز شویم و در هر دو موضوع به نبوغ خلاقیت و ابتکار نیاز داریم.

وی افزود: نوآوری مقوله دیربازده است و نیاز به صبر و حوصله و مقابله با شکست‌ها دارد، نوآوری مانند مزرعه ذرت نیست که امروز بکاریم و ۲ ماه دیگر برداشت کنیم، بلکه مانند گردو و پسته است که باید از آن مراقبت کرد، پس باید برای نوآوری در سازمان شناخت قبلی، صبر و حوصله و ساختارسازی داشته باشیم.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: چند گام در زمینه نوآوری در فولاد مبارکه دنبال شد؛ بر این باورم در گام صفر در حوزه نوآوری نیازمند نوآوری در نگاه مدیران هستیم. نوآوری با شعار محقق نمی‌شود، اولین تغییر و اتفاق در سازمان تغییر در نگاه مدیران به مقوله نوآوری است و تا وقتی نگاه مدیران را تغییر ندهیم به گونه‌ای که نوآوری در نگاه آنها حاکم شود، اثرگذار نخواهد بود. پس گام صفر تحول و نوآوری در نگاه مدیران است.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین