تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۳۴
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۵۱۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه در آئین اختتامیه هشتمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران-۲:

با تغییر نگاه به نوآوری در فولاد مبارکه از سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۶ محصول جدید را تولید کردیم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آئین اختتامیه هشتمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران افزود: مدیران بیش و پیش از همه در مواجهه با پذیرش و یا عدم پذیرش نوآوری قرار می‌گیرند و مقوله نوآوری باید از بالا به پایین در سازمان تسری پیدا کند. در کتاب ۱۰ گانه نوآوری آورده شده که ۹۰ درصد از نوآوری‌ها معمولاً با شکست مواجه می‌شود و ما باید بدانیم چطور با نوآوری رفتار کنیم، عدم پذیرش طرح‌ها و نگاه‌های جدید و ادامه روند قبل چالش‌هایی است که در عدم تغییر نگاه مدیران به فناوری ایجاد خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، ما در فولاد مبارکه ضمن فرهنگ‌سازی در خصوص لزوم نوآوری، گام‌های بعدی را آغاز کردیم و شیوه‌های جدیدی را در این حوزه در فولاد مبارکه پیش گرفتیم. اولین گام بعد از فرهنگ‌سازی و تغییر نگاه، راه‌اندازی شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه برای رهایی از بروکراسی اداری در شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و با مأموریت شتاب‌دهی به طرح‌های نوآورانه بود که از چابکی لازم برخوردار شویم و بتوانیم در این فضا حرکت کنیم.

حرکت به سمت نوآوری باز، دیگر اقدام فولاد مبارکه در حوزه توسعه فناوری و نوآوری است، ما با ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها و ایجاد دفاتر در دانشگاه‌ها، روند قبلی را مبنی بر اینکه دانشجویان و دانشگاه‌ها به سمت ما بیایند را تغییر دادیم و ما به سمت نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی رفتیم و با حمایت‌های زیست بوم نوآوری کشور توفیقات خوبی را به دست آوردیم.

در مرحله بعد تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه را محقق ساختیم که با حمایت‌های خوب هیات مدیره و مجموعه مدیریت ارشد شرکت با بودجه یک هزار میلیارد تومانی به سمتی رفتیم که در مدت زمان کمتر از ۲ سال با بررسی بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در ۳۰ شرکت دانش بنیان سرمایه‌گذاری خطرپذیر انجام دادیم.

مدیران باید نسبت به نوآوری تغییر نگاه داشته باشند تا بتوانند این مراحل را طی کنند، مدیران باید ریسک شکست‌ها را تحمل کنند و صبرشان را در مورد به بار نشستن نوآوری افزایش دهند، ما در فولاد مبارکه با این نگاه و به لطف خداوند توانستیم در عرصه تولید در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴ محصول جدید و در سال گذشته ۱۲ محصول جدید را تولید و ارائه کنیم و امسال نیز هدف‌گذاری عرضه ۱۰ محصول جدید را در بازار داریم و این علاوه بر اقداماتی است که در شرکت در حال شکل‌گیری است.

در سال گذشته فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی کشور معرفی شد و نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی را در کمتر از ۱۸ ماه به بهره‌برداری رساند و ما با ورود به حوزه نوآوری در همه بخش‌ها و نه تنها در حوزه تولید و حتی در بخش مسوولیت‌های اجتماعی و روابط عمومی نشان دادیم که ایرانی هر کجا اراده کرده و خواسته توانسته است، انشالله همه ما و شما بخواهیم و اراده کنیم چرا که می‌توانیم.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین