تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۵۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش بازار فرابورس به ۲.۳ میلیون میلیارد تومان رسید

‌می‌متالز - در پایان معاملات هفته گذشته شاخص کل فرابورس در سطح ۲۲ هزار و ۱۵۴ به کار خود پایان داد و ارزش بازار این بورس نیز در عدد ۲.۳ میلیون میلیارد تومان قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، طی هفته گذشته در ۵ روز کاری بیش از ۲۴.۵ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ بر ۱۳۳ هزار میلیارد تومان در ۱.۵ میلیون تعداد معاملاتی دست به دست شد.

ارزش معاملات به تفکیک بازار‌ها نشان می‌دهد طی این مدت بازار نوآفرین با معاملاتی نزدیک به ۲۷ میلیارد تومان، رشد ۲۱۶ درصدی در ارزش معاملات را ثبت کرده است.

در این ۵ روز ارزش معاملات بازار اول یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۱ درصد افزایش را تجربه کرد. در بازار دوم نیز بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سهام معامله شد که ۳۲ درصد رشد داشت.

ارزش معاملات بازار پایه فرابورس نیز در این مدت ۹۰۰ میلیارد تومان بود و در بازار ابزار‌های مشتقه بیش از ۴۵ میلیارد تومان قرارداد ثبت شد.

همچنین بازار توافقی هفته گذشته شاهد جابه‌جایی بیش از ۷.۷ میلیارد تومان اوراق بود.

در بازار ابزار‌های نوین مالی نیز معاملات نزدیک به ۱۲۹ هزار میلیارد تومانی ثبت شد که ۲۷ درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش داشت. در این بازار ارزش معاملات اوراق مالی اسلامی ۱۱۳ هزار میلیارد تومان بود. همچنین حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، خریدوفروش شدند.

این گزارش می‌افزاید: ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن طی هفته گذشته بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان بود.

همچنین نگاهی به صنایع پیشرو فرابورس در نیمه تیرماه نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که حدود نیمی از آن متعلق به ۶ صنعت است.

به این ترتیب که صنایع محصولات شیمیایی، بیمه و صندوق بازنشستگی، انبوه‌سازی، استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، خودرویی و فلزات اساسی در مجموع بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ارزش معاملات خرد بازار را در اختیار داشتند.

در پایان معاملات هفته گذشته شاخص کل فرابورس بدون نوسان قابل توجه در سطح ۲۲ هزار و ۱۵۴ به کار خود پایان داد. ارزش بازار نیز در عدد ۲.۳ میلیون میلیارد تومان قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده