تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۵۲۵۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اکسون درصدد تولید باتری‌های لیتیوم

اکسون درصدد تولید باتری‌های لیتیوم
‌می‌متالز - اکسون موبیل در این هفته به تولیدکنندگان عمده لیتیوم پیوست و چشم‌انداز صعودی تقاضای بلندمدت لیتیوم را علی‌رغم بازار نزولی فعلی و افت اخیر قیمت این فلز حیاتی برای انتقال انرژی تکرار کرد.

به گزارش می‌متالز، قیمت‌های لیتیوم در ماه‌های اخیر سقوط کرده‌اند و با انباشت موجودی‌ها در بحبوحه کاهش رشد فروش خودرو‌های الکتریکی، این روند کاهشی بیشتر شده است. تولیدکنندگان لیتیوم در اوایل سال جاری گفتند که شرایط فعلی قیمت پایین "ناپایدار" است و می‌تواند سرمایه گذاری در عرضه جدید را متوقف کند.

با این حال، همه تولیدکنندگان لیتیوم، از جمله بزرگترین تولیدکننده در جهان، Albemarle، نسبت به چشم انداز بلندمدت فلز باتری خوش بین هستند.

شرکت بزرگ نفتی اکسون که سال گذشته اعلام کرد قصد دارد لیتیوم در آرکانزاس تولید کند و تا سال ۲۰۳۰ به یکی از تامین کنندگان پیشرو باتری خودرو‌های برقی تبدیل شود، به رغم چشم انداز نزولی بازار در کوتاه مدت نسبت به تقاضای خودرو‌های برقی و لیتیوم در بلندمدت خوش بین است.

پاتریک هاوارث، مدیر بازرگانی جهانی لیتیوم اکسون، در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس تامین لیتیوم و مواد خام باتری Fastmarkets در لاس وگاس، به بلومبرگ گفت: «ما می‌دانیم که جهان به شدت به لیتیوم بیشتر از آنچه امروز تولید می‌کند نیاز دارد.»

در ماه نوامبر، این غول نفتی اعلام کرد که حفاری اولین چاه لیتیومی را در آرکانزاس آغاز کرده است، زیرا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به تامین کننده پیشرو خودرو‌های الکتریکی تبدیل شود.

اکسون اولین تولید لیتیوم را برای سال ۲۰۲۷ هدف قرار داده است و همچنین در حال ارزیابی فرصت‌های رشد در سطح جهانی است. تا سال ۲۰۳۰، اکسون موبیل قصد دارد لیتیوم کافی برای تامین نیاز‌های تولیدی بیش از یک میلیون خودروی الکتریکی در سال تولید کند. این شرکت در حال مذاکره با مشتریان بالقوه، از جمله تولیدکنندگان برق و باتری است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده