تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۴۶۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش قیمت لیتیوم بعید به نظر می‌رسد

‌می‌متالز - طبق گزارش اخیر موسسه اعتبارسنجی فیچ، بازار لیتیوم وارد یک دوره ثبات قیمت شده و افزایش قیمت‌های پایدار دیگر مربوط به گذشته است و فعلا تکرار نخواهد شد.

به گزارش می‌متالز، کاهش قیمت لیتیوم در سال گذشته به این معنی است که انتظار می‌رود قیمت‌ها در دهه آینده پایین بماند. این امر چشم‌انداز آینده این صنعت را تغییر می‌دهد و فرصت‌ها و چالش‌هایی را برای تولیدکنندگان بزرگ و توسعه‌دهندگان جوان به همراه خواهد داشت.

این ثبات قیمت در درجه اول به دلیل افزایش سریع عرضه جهانی است که بازار را به سمت مازاد عرضه سوق داده و قیمت‌ها برای حداقل پنج تا ۱۰ سال آینده کمتر از اوج قیمت‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ باقی خواهند ماند.

شکی نیست که تقاضای لیتیوم قرار است به رشد شدید خود ادامه دهد که عمدتاً توسط بخش خودرو‌های برقی هدایت می‌شود. به گفته تحلیلگران، با این حال، پیشرفت در فناوری‌های باتری، از جمله افزایش تولید باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات و پیشرفت‌های بالقوه در باتری‌های جامد، می‌تواند بر نیاز‌ها تأثیر بگذارد.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸، تولید و تقاضای جهانی لیتیوم در حدود ۱.۹ میلیون تن به تعادل برسد و پس از آن تقاضا از عرضه پیشی بگیرد.

در این بین اقتصاد‌های بزرگ در حال اجرای اقدامات متعددی برای دستیابی به انعطاف پذیری در زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی هستند که هدف از این اقدامات کاهش خطرات خارجی و تضمین عرضه پایدار لیتیوم برای انتقال انرژی سبز است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده