تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۵۵۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سپهوند تاکید کرد؛

حضور در بریکس نویدی برای بهبود وضعیت اقتصادی

حضور در بریکس نویدی برای بهبود وضعیت اقتصادی
‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور رئیس مجلس در بریکس، گفت: مسئولان و مقامات ایرانی حاضر در این اجلاس باید تلاش کنند از مزایا و فرصت‌های ایجاد شده به منظور ارتقاء وضعیت اقتصادی ما در داخل و خارج از کشور نهایت استفاده را داشته باشند.

به گزرش می‌متالز، رضا سپهوند با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس در کشور روسیه و حضور رئیس مجلس در این مراسم، گفت: به‌یقین قدرت‌های نوظهور اقتصادی می‌توانند جایگزین قدرت‌های بزرگ اقتصادی شوند و حضور ما در این پیمان نوید خوبی برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان و مقامات ایرانی حاضر در این اجلاس باید تلاش کنند از مزایا و فرصت‌های ایجاد شده به منظور ارتقاء وضعیت اقتصادی ما در داخل و خارج از کشور نهایت استفاده را داشته باشند.

وی افزود: عضویت بریکس سبب خواهد شد ایران به درصدی از منابع مالی و اقتصاد جهان دسترسی پیدا کند، همچنین یکی دیگر از دستاورد‌های عضویت کشور در بریکس، بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه و کاهش محدودیت‌های تجاری است.

سپهوند مطرح کرد: اعضای بریکس همواره بر توسعه و برقراری تعادل و عدالت اقتصادی تاکید دارند و در راستای همین امر تقابل با نظام اقتصادی غرب را در اساسنامه خود قرار داده‌اند.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این گروه اقتصادی دارای نیمی از جمعیت جهان بوده که این یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت حضور در این گروه است، چراکه این جمعیت توانایی تاثیر گسترده بر اقتصاد جهانی خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده