تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۹
کد خبر: ۳۴۵۶۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شناسایی ۴۲ پهنه معدنی در شهرستان خاش

شناسایی ۴۲ پهنه معدنی در شهرستان خاش
‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در شهرستان خاش ۴۲ پهنه معدنی وجود دارد که لازم است با توجه به ظرفیت این ۴۲ پهنه حداقل ۴۲ کارخانه در این شهرستان فعالیت کنند و در زمینه استفاده از معادن باید در کنار معادن کارخانه‌های فرآوری آنها نیز ساخته شود.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی امروز در نشست شورای اداری شهرستان خاش با گرامیداشت مقام شامخ شهدای خدمت به ویژه رئیس‌جمهور شهید، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم راه شهدای خدمت را ادامه دهیم و مقام آنها را تکریم کنیم باید با تلاش، کوشش، توکل به خدا، اراده قوی و جدیت تمام کار‌ها را پیش ببریم. توجه به زیرساخت‌ها به ویژه در زمینه راه‌سازی و مسکن از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم بود که با توجه به ظرفیت‌های استان اقدامات خوبی در این زمینه‌ها انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با مخاطب قرار دادن مسوولان بیان کرد: با مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف به خصوص اقتصاد، شاهد رشد و توسعه منطقه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در شهرستان خاش ۴۲ پهنه معدنی وجود دارد که لازم است با توجه به ظرفیت این ۴۲ پهنه حداقل ۴۲ کارخانه در این شهرستان فعالیت کنند و در زمینه استفاده از معادن باید در کنار معادن کارخانه‌های فرآوری آنها نیز ساخته شود. در زمینه طرح‌های مختلف کشاورزی، گلخانه‌ای مرغداری و ... تا حصول نتیجه باید پیگیری‌ها با دقت توسط مسئولان انجام شود.

کرمی تاکید کرد: فرآیند صدور مجوز‌ها حتما باید یه سرعت انجام شود و اگر نظر مخالفی با طرحی وجود داشت، به صراحت بیان شود تا مردم و سرمایه‌گذاران معطل نباشند. امسال در حوزه خیرین مدرسه‌ساز ۱۵۰۰ میلیارد تومان در جهت رشد مراکز آموزشی کمک مالی انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: یکی از وظایف مسوولان در شهرستان‌ها توجیه مردم در زمینه انجام اقدامات و کار‌هایی است که انجام می‌شود. در زمینه‌های اقتصادی کار‌های انجام شده در شهرستان به ویژه رشد اشتغال باید مردم در جریان امور قرار داشته باشند. با گسترش کارخانه‌ها شاهد رشد اشتغال در شهرستان خواهیم بود و فرزندان و اهالی همین روستا‌ها در این کارخانه‌ها به فعالیت مشغول خواهند بود.

وی با تاکید بر کنترل و نظارت در زمینه‌های مختلف به خصوص اجرای برنامه‌ها و همچنین کنترل و نظارت دستگاه‌های اجرایی افزود: نباید در شهرستان‌ها مشکلات گاز و برق وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران