تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۶۱۶۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

پایندی دولت چهاردهم به انجام قانون جهش تولید برای تکمیل ۲ میلیون مسکن

پایندی دولت چهاردهم به انجام قانون جهش تولید برای تکمیل ۲ میلیون مسکن
‌می‌متالز - عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: دولت چهاردهم باید قانون جهش تولید مسکن و قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن در قالب ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی پایبند باشد.

به گزارش می‌متالز، بحث مسکن در کشور در طول سال‌های گذشته به قدری مهم و با اهمیت بوده است که در برنامه هفتم به بحث ساخت مسکن و افزایش سطح مساحت مسکونی شهر‌ها و همچنین در قانون جهش تولید مسکن هم به حوزه ساخت مسکن تاکید جدی شده است چراکه عقب ماندگی در این بخش باعث می‌شود که در سایر حوزه‌های اقتصادی کشور ما با مشکل مواجه شویم؛ بنابراین ادامه دادن طرح‌های مسکنی و سیاست گذاری‌های مسکن از سوی دولت چهاردهم خود باعث می‌شود که بازار مسکن با رونق روبرو شود.

در همین زمینه مهدوی عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه اجرای برنامه هفتم به بحث مسکن کمک بسیاری کرده است گفت: برنامه هفتم در صورت عملیاتی شدن به بحث مسکن کمک بسیاری می‌کند چراکه این برنامه در بحث واگذاری زمین‌ها، تکالیف زیادی را مشخص کرده است و خود باعث می‌شود که بحث تخصیص زمین به متقاضیان با سهولت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: در این مدت در رابطه با واگذاری‌های زمین این تکلیف اجرا شده به گونه‌ای که طبق این قانون باید حتما به افراد، زمین واگذار شود و در حال حاضر هم در حال انجام است.

مهدوی تاکید کرد: در بسیاری از روستا‌ها این موضوع به راحتی و ساده‌تر در حال اجراست، چرا که در روستاها، زمین موجود است، اما این فرآیند در شهر‌ها بسیار سخت‌تر است به این دلیل که هم بحث کمبود زمین مطرح است و هم تعداد متقاضیان زیاد است.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه ساخت واحد‌های مسکونی در دولت چهاردهم باید جدی گرفته شود گفت: قانون جهش تولید مسکن و قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن به تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید زیادی دارد که باید در این زمینه دولت چهاردهم هم همکاری لازم را برای ادامه دادن این طرح انجام دهد گفت: قانون به هر حال موجود است و بستگی دارد به این که دولت چهاردهم چه برنامه‌ای داشته باشد.

وی افزود: در مجموع دولت آینده در تحقق قانون نهضت ملی مسکن نقش بسیار چشمگیر و موثری می‌تواند داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده