تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۶۳۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقتصاد آمریکا به فرود نرم نمی‌رسد

اقتصاد آمریکا به فرود نرم نمی‌رسد
‌می‌متالز - نتایج ارزیابی شرکت تحقیقاتی BCA دلایل کلیدی را شناسایی کرده که چرا اقتصاد ایالات‌ متحده ممکن است برای رسیدن به فرود نرم با مشکل مواجه شود.

به گزارش می‌متالز، این شرکت معتقد است شش عامل می‌تواند از فرود نرم اقتصادی آمریکا جلوگیری کند که شامل مواد زیر است:

حذف مصرف‌کنندگان

این شرکت خاطرنشان کرد هزینه‌های مصرف‌کننده تضعیف می‌شود و منابع مالی مصرف‌کنندگان در حال کاهش است و توانایی آنها برای هدایت رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد.

کندی رشد اقتصادی

شرکت به چندین شاخص مانند ارزیابی‌ها، هزینه سرمایه‌ای، ورشکستگی‌ها و عملکرد سهام‌ها با سرمایه کوچک غیرسودآور اشاره می‌کند که شواهدی از کندی گسترده در فعالیت‌های اقتصادی است.

بازگشت روند‌های کاهش تورم

با آشکارتر شدن روند کاهش تورم، بخش‌های حساس به تورم مانند انرژی و مواد تاثیر کمتری خواهند داشت و این تغییر نشان می‌دهد که فشار‌های تورمی در حال کاهش است و نیاز به بخش‌هایی که از افزایش قیمت‌ها سود می‌برند را کاهش می‌دهد.

کاهش قریب‌الوقوع نرخ

بر اساس اظهارات شرکت BCA، کاهش نرخ بهره در افق است و از نظر تاریخی به نفع بخش‌هایی مانند بخش مالی، تاسیسات، املاک و مستغلات است. این بخش‌ها در ماه‌های منتهی به اولین کاهش نرخ، عملکرد بهتری دارند که نشان‌دهنده تخصیص مجدد استراتژیک به سمت این مناطق است.

حفاظت نزولی

این شرکت پیش‌بینی کرد افزایش اخیر بازار محدود بوده و چندین شاخص فنی نشان‌دهنده اصلاح بالقوه است.

حباب سهام GAI

این شرکت هشدار داد که سهام GAI (رشد با قیمت معقول) در مراحل اولیه حباب هستند.

این شرکت نتیجه گرفت علی‌رغم عملکرد بهتر در تورم، بدتر شدن گسترده داده‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده خبر از زمان‌های سختی در آینده دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید