تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۸۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

مصرف ۹۰۰ میلیون تنی فولاد خام در چین در سال ۲۰۲۴

مصرف ۹۰۰ میلیون تنی فولاد خام در چین در سال ۲۰۲۴
‌می‌متالز - بر اساس اطلاعات منتشر شده در کنفرانس پکن در ۱۹ جولای، مجموع مصرف ظاهری فولاد خام چین در طول سال ۲۰۲۴ حدود ۹۰۰ میلیون تن خواهد بود و این میزان فراتر از ۹۱۰ میلیون تن نخواهد رفت که علت اصلی این موضوع به کاهش فعالیت‌ها در حوزه املاک و مستغلات چین باز می‌گردد.

به گزارش می‌متالز، میزان مصرف فولاد خام چین در سال ۲۰۲۴ به ۹۰۰ میلیون تن می‌رسد. طبق بررسی‌های مای‌استیل گلوبال (MySteel Global) و با توجه به اطلاعات منتشر شده در کنفرانس پکن در ۱۹ جولای ۲۰۲۴، مصرف فولاد چین در سال جاری به حدود ۹۰۰ میلیون تن کاهش خواهد یافت و انتظار می‌روند سطح مصرف فولاد در این کشور طی سال‌های آتی نیز در این سطح باقی بماند. طبق پیش‌بینی‌های وانگ ینگ‌شنگ، اقتصاددان ارشد انجمن آهن و فولاد چین در کنفرانس پکن، مجموع مصرف ظاهری فولاد خام چین در طول سال ۲۰۲۴ فراتر از ۹۱۰ میلیون تن نخواهد رفت، در حالی که میزان مصرف ظاهری فولاد تا پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۹۳۳.۴ میلیون تن بود.

مصرف ۴۷۸ میلیون تن فولاد خام از ژانویه تا جولای ۲۰۲۴

به گفته این اقتصاددان ارشد انجمن آهن و فولاد چین، مجموع مصرف ظاهری فولاد خام در این کشور طی شش ماه نخست سال میلادی جاری ۴۷۸.۷ میلیون تن برآورد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ درصد افت داشته است. رکود بازار داخلی فولاد چین علت اصلی کاهش مصرف فولاد خام در این کشور محسوب می‌شود چرا که میانگین حاشیه سود فروش کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین (CISA) طی پنج ماه اول سال جاری ۰.۹۹ درصد کاهش یافته است. درنتیجه کارخانه‌های فولادی چین از میزان تولید خود کاسته‌اند و فولاد کمتری مصرف می‌کنند.

کاهش مصرف فولاد در حوزه املاک چین

بخش ساخت‌وساز چین بزرگترین مصرف‌کننده محصولات فولادی در جهان محسوب می‌شود، اما گزارش‌ها از رکود این بخش در طول سال ۲۰۲۴ حکایت می‌کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در کنفرانس پکن در ۱۹ جولای، فعالیت‌ها در حوزه بازار املاک و مستغلات چین در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ ضعیف بود، به طوری که میزان مصرف فولاد در بخش ساخت‌وساز چین از ۴۲ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۲۴ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و طبق پیش‌بینی‌ها این میزان در سال جاری نیز دو درصد دیگر افت پیدا خواهد کرد. همچنین رشد سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت حوزه املاک از نیمه دوم ژانویه تا ژوئن سال جاری به ۵.۴ درصد رسید که ۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشته است. از این رو کاهش تقاضا برای محصولات فولادی از سوی بخش املاک منجر به رکود بازار فولاد چین شد و فولادسازان چینی به صورت آگاهانه میزان مصرف فولاد خام خود را کاهش داده‌اند. وانگ معتقد است شرایط بازار داخلی فولاد چین در شش ماه دوم سال ۲۰۲۴ نیز تغییری نخواهد کرد و باید شاهد این وضعیت رکودی طی چند سال آینده بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید