تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۷۳۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
برای اولین بار در کشور؛

تعمیر جوشکاری آلومینیوم در شرایط میدان مغناطیسی در شرکت آلومینای ایران انجام شد

تعمیر جوشکاری آلومینیوم در شرایط میدان مغناطیسی در شرکت آلومینای ایران انجام شد
‌می‌متالز - رییس بخش تعمیرات فیلد واحد تولید شمش آلومینیوم شرکت آلومینای ایران گفت: برای اولین بار در مجموعه شمش آلومینای ایران روش جدید تعمیر جوشکاری در شرایط میدان مغناطیسی بر روی قطعات دیگ احیاء به صورت علمی و تجربی با بهره‌گیری از توان بالا و مهارت جوشکاران این مجموعه انجام شد.

به گزارش می‌متالز، مهندس محمد دوستی یکی از محدودیت‌های اصلی تعمیرات در سالن احیاء تولید آلومینیوم را فرآیند جوشکاری عنوان کرد و افزود: در مواقع ایجاد آسیب در تجهیزات دیگ احیا در روند تولید که ناشی از جرقه شدید بین رینگ باس و راد آند است، در این قسمت نیاز اساسی به تعمیرات سریع و بدون قطع جریان برق سالن احیا احساس میگردد.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط به وجود آمده در این زمینه تیم جوشکاری مستقر در کارگاه تعمیرات شمش آلومینیوم، جهت تعمیر و طی بازدید از قسمت آسیب دیده روش‌های مختلفی را جهت تعمیر بررسی کردند.

رییس تعمیرات فیلد واحد تولید شمش آلومینیوم شرکت آلومینای ایران افزود: در این قسمت میدان مغناطیسی بسیار قوی بیش از ۲۰۰ کیلو آمپر جریان دارد و عملا جوشکاری در این قسمت امکانپذیر نیست و سبب بروز مشکلات و عدم کیفیت مناسب در جوش شده و حوضچه مذاب را دچار تلاطم می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های جوشکاری خاص آلومینیوم را نیز نمی‌توان با توجه به حساسیت برد‌های الکترونیک موجود در آنها به دیگ نزدیک کرد و همچنین جوشکاری در چنین شرایطی به دلیل اثرگذاری بر دستگاه جوشکاری و همچنین قوس جوش، دارای محدودیت و مشکلاتی می‌شود.

وی اظهارداشت: در این راستا با اعمال اصلاحات بر روی دستگاه‌ها و روش‌های جدید برای اولین بار در کشور امکان جوشکاری در این شرایط با توان مهندسین این واحد انجام شد.

سرپرست کارگاه تعمیرات شمش شرکت آلومینای ایران نیز از مزیت‌های این روش را جوشکاری در حین روند تولید و بدون متوقف شدن تولید دانست.

مهندس احمد محمودزاده افزود: این دستاورد در سایر صنایع و شرکت‌های آلومینیوم کشور نیز قابل استفاده است به طوری که صنایعی نظیر مجموعه صنعتی اراک و سالکو از این دستاورد ابراز خرسندی و استقبال کردند.

وی وجود نیرو و پرسنل متخصص و وجود تجهیزات و سیستم‌های به روز را برای اجرای پروژه‌هایی این چنین و کسب موفقیت‌های بیشتر تاثیرگذار دانست و افزود: در موارد بسیاری پرسنل این مجموعه تجهیزات مورد نیاز را با تکیه بر توان نیرو‌های مجموعه تهیه و می‌سازند.

محمودزاده تعامل و ارتباط موثر با شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده تجهیزات را مورد توجه قرار داد و گفت: متخصصین ما می‌توانند، دانش فنی برای تولید تجهیزات برحسب نیاز را به شرکت‌های تولید بدهند که در این صورت این شرکت‌ها می‌توانند با تولید متنوع، بازار هدف متنوعی را داشته باشند.

تعمیر جوشکاری آلومینیوم در شرایط میدان مغناطیسی در شرکت آلومینای ایران انجام شد

عناوین برگزیده