تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۴۷۵۲۹
مدیرعامل شرکت ایریسا در آئین افتتاح مرکز داده این شرکت؛

راه‌اندازی مرکز داده‌ی ایریسا، حاصل حمایت، تدبیر و هوشمندی مدیریت فولاد مبارکه است

راه‌اندازی مرکز داده‌ی ایریسا، حاصل حمایت، تدبیر و هوشمندی مدیریت فولاد مبارکه است
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ایریسا از ایجاد مرکز داده‌ی این شرکت، ظرف مدت ۱۵ ماه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اکبر گل‌بو در آئین افتتاح مرکز داده ایریسا که با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه و با همکاری شرکت ایریسا به بهره‌برداری رسید، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) و شهادت اسماعیل هنیه اظهار کرد: این مرکز همزمان با شروع سی و سومین سال فعالیت ایریسا و ظرف کمتر از ۱۵ ماه به بهره‌برداری رسیده است.

وی در خصوص اقداماتی که برای راه‌اندازی این مرکز صورت گرفته، گفت: از سال‌ها پیش نیاز به راه‌اندازی مرکز داده‌ای که خدمات لازم را به گروه فولاد مبارکه دهد؛ احساس شد و در ادامه ایریسا مأمور شد تا این اقدام را به سرانجام برساند.

مدیرعامل شرکت ایریسا با بیان اینکه بکارگیری و توجه به اسناد پدافند غیرعامل منجر به کاهش آسیب‌پذیری، افزایش بازدارندگی و ارتقای پایداری می‌شود، ادامه داد: در این اسناد، مراکز به سه دسته تقسیم می‌شوند. مراکز داده حیاتی که بیشتر به زیرساخت‌های حیاتی بر می‌گردد و منشأ ملی دارد، مراکز داده حساس که در سطح منطقه و چند استان را در می‌گیرد و مراکز داده مهم که در سطح یک استان است را پوشش می‌دهد.

در این دسته از مراکز، مرکز داده اصلی طراحی می‌شود که معمولاً در محل کارخانه است و مرکز داده بحران را داریم که معمولاً به صورت کانکس فعال است و مرکز پشتیبانی نیز بخش دیگری از مراکز حساس است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی اولیه مرکز داده مربوطه اعتبار مناسبی هزینه شده است افزود: ما تاییدیه سازمان پدافندغیرعامل را دریافت کرده‌ایم و ۲ سال اعتبار دارد و باید به این مورد توجه داشته باشیم.

گل‌بو با بیان اینکه شرکت‌های گروه برای انتقال سرور‌ها به این مرکز داده باید برنامه‌ریزی داشته باشند، ادامه داد: ظرفیت فاز دوم مرکز داده فلاطوری ۸۰ رک است و برای فاز سوم نیز ۱۰۰ رک پیش بینی شده و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که تا پایان سال ۱۴۰۴ این ۲ فاز در صورت تأمین اعتبار بهره‌برداری شود.

وی ضمن قدردانی از حمایت بی دریغ، مدبرانه و هوشمندانه فولاد مبارکه از شرکت‌های گروه و به ویژه شرکت ایریسا، ابراز کرد: امروز ایریسا ۸۰۰ نیروی نخبه و چهار شرکت زیرمجموعه دارد که برای ما افتخاری بزرگ است و ایریسا به اذعان دوستان وزارت ارتباطات در سطح کشور بی نظیر است.

مدیرعامل شرکت ایریسا این شرکت را هایپر مارکت فناوری اطلاعات کشور دانست و گفت: هیچ خدمتی نیست که در حوزه فناوری اطلاعات ایریسا نتواند به صنعت کشور ارائه دهد و چنین شرکتی را در کشور نداریم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده