تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۷۵۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع مس سونگون خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید کنسانتره مس در مجتمع سونگون به ۸۰۰ هزار تن تا ۱۴۰۵/ گامی اجرایی برای تحقق طرح «کیمیا»

افزایش ظرفیت تولید کنسانتره مس در مجتمع سونگون به ۸۰۰ هزار تن تا ۱۴۰۵/ گامی اجرایی برای تحقق طرح «کیمیا»
‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس سونگون گفت: با بهره‌برداری از پروژه تغلیظ فاز ۳ مس سونگون تا سال ۱۴۰۵ و افزایش ظرفیت تولید کنسانتره مس به ۸۰۰ هزار تن، گامی در راستای تحقق طرح تولید یک میلیون تن کاتد برداشته خواهد شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «محمدجعفر عظمایی» با اشاره به حجم ماده معدنی قابل توجه موجود در معدن مس سونگون آذربایجان اظهار کرد: در حال حاضر پروژه تغلیظ فاز ۳ مس سونگون را در دست اجرا داریم که با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو یکی از پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت خاک ورودی این کارخانه ۲۱ میلیون تن بوده و با بهره‌برداری از آن در اواسط سال ۱۴۰۵، میزان تولید کنسانتره مجتمع مس سونگون، از ۳۲۵ هزار تن به حدود ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیر مجتمع مس سونگون تعریف پروژه‌های توسعه‌ای جهت تولید کنسانتره مس را بیش از پیش در این مجتمع ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در راستای استفاده بهینه و مؤثر از میزان ذخایر موجود، احداث فاز ۴ تغلیظ به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن کنسانتره نیز با پیشنهاد مجتمع مس سونگون و تصویب هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در مرحله تکمیل اسناد و انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده