تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۷۴۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پروژه فاز سه تغلیظ مس سونگون ۳۵ درصد پیشرفت دارد

پروژه فاز سه تغلیظ مس سونگون ۳۵ درصد پیشرفت دارد
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه فاز سه تغلیظ مس سونگون خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدجعفر عظمایی شامگاه سه‌شنبه اظهار کرد: بر اساس آخرین اکتشافات انجام شده و برآورد‌های اعمال شده، معدن مس سونگون با ذخیره بیش از پنج میلیارد تن کانسنگ مس با عیار ۵۸ صدم درصد به عنوان یکی از معادن بزرگ و در کلاس جهانی قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به حجم ماده معدنی قابل توجه در معدن مس‌ سونگون، سرمایه‌گذاری جهت ایجاد ارزش افزوده و تعریف پروژه‌های توسعه‌ای جهت تولید کنسانتره مس را بیش از پیش در این مجتمع ضروری دانست.

وی افزود: اکنون پروژه تغلیظ فاز سه مس سونگون را در دست اجرا داریم که با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو یکی از پروژه‌های بزرگ صنعتی معدنی کشور است.

عظمایی گفت: ظرفیت خاک ورودی این کارخانه ۲۱ میلیون تن بوده و با بهره‌برداری از این پروژه در اواسط سال ۱۴۰۵، میزان تولید کنسانتره مجتمع، از رقم ۳۲۵ هزار تن به حدود ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در راستای استفاده بهینه و مؤثر از میزان ذخایر موجود، احداث فاز چهار تغلیظ به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن کنسانتره نیز با پیشنهاد مجتمع مس سونگون و تصویب هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در مرحله تکمیل اسناد و انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مجتمع مس سونگون بزرگترین مجموعه معدنی شمال غرب کشور است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

این معدن بزرگ‌ترین معدن مس کشور و خاورمیانه است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین