تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۸۰۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
برای نخستین بار

مگالاینر بومی‌سازی شده در مجتمع مس سونگون آذربایجان رونمایی شد

مگالاینر بومی‌سازی شده در مجتمع مس سونگون آذربایجان رونمایی شد
‌می‌متالز - با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از قطعه مگالاینر (ترکیبی از لاستیک و فلز آلیاژی در بدنه داخلی آسیاب) ساخت داخل که در بخش خردایش (خرد کردن سنگ مس) کارخانجات تغلیظ به کار می‌رود، در مجتمع مس سونگون آذربایجان رونمایی شد.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس‌خیابانی در بازدید از مراحل نصب این قطعه بومی‌سازی شده، گفت: یکی از سیاست‌های اساسی شرکت ملی صنایع مس ایران داخلی‌سازی تجهیزاتی است که تاکنون از خارج تهیه می‌شد و هم اکنون همکاران نوآور شرکت مس، در تلاش هستند تک تک این اقلام پر مصرف را داخلی‌سازی کنند.

وی افزود: امروز موفق شدیم در بخش خردایش مجتمع مس سونگون قطعه‌ای تحت عنوان مگالاینر را جایگزین لاینر‌های فلزی بکنیم این مگالاینر از ترکیب فلز و پلاستیک ساخته شده و کارایی بهتری نسبت به لاینر دارد و با توجه به اندازه آنها، تعداد لاینر‌های مورد نیاز از ۱۲۰ عدد به یک سوم کاهش پیدا کرده و در مدت زمان کمتری نصب می‌شود و همچنین طول عمر مگالاینر‌ها ۲ برابر افزایش پیدا کرده است که از محل موارد اشاره شده در استفاده از این قطعه، ۲۴ میلیون دلار درآمد حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار امیدواری کرد: انتظار داریم مسیر استفاده از توان داخلی در دیگر مجتمع‌های شرکت نیز دنبال شود تا باعث بهره‌وری، کارآمدی، کاهش هزینه‌ها و به‌ویژه جلوگیری از خروج ارز را داشته باشیم.

مدرس‌خیابانی با بیان اینکه مجتمع مس سونگون در زمینه داخلی‌سازی سرآمد بوده، اضافه کرد: از مدیریت مجتمع مس سونگون که این فرصت را در اختیار مجموعه کارشناسی قرار داده و کارشناسان و صاحب‌نظرانی که این ریسک (خطرپذیری) را قبول کردند تا به سمت داخلی‌سازی قطعات بروند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

مجتمع مس سونگون بزرگ‌ترین مجموعه معدنی شمال غرب کشور است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

این معدن بزرگ‌ترین معدن مس کشور و خاورمیانه است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین