تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۰۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

ظرفیت تولید کاتد مس در کشور ۷۰ درصد افزایش می‌یابد

ظرفیت تولید کاتد مس در کشور ۷۰ درصد افزایش می‌یابد
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران پیشرفت پروژه کاتد مس ۲۰۰ هزار تنی مجتمع مس سونگون محسوس دانست و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۷۰ درصد به کل ظرفیت کاتد مس تولیدی تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس‌خیابانی پس از بازدید از طرح‌های توسعه شرکت مس سونگون آذربایجان گفت: امروز در بازدیدی که از روند اجرای پروژه کاتد مس ۲۰۰ هزار تنی مجتمع مس سونگون داشتیم پیشرفت آن کاملا محسوس بود پروژه نسبت به قبل سرعت گرفته، جبهه‌های کاری بیشتری گشایش یافته و به نفرات پروژه هم اضافه شده که جای تقدیر و تشکر از عوامل پروژه را دارد.

وی گفت: این پروژه فوق راهبردی بزرگ‌ترین پروژه شرکت ملی صنایع مس ایران است و تکمیل آن برای ما خیلی مهم است.

مدرس‌خیابانی تاکید کرد: طبق زمان‌بندی این پروژه باید تا آخر سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد که امیدواریم با تامین تجهیزات و بسیج امکانات توسط ارکان پروژه، در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

هدف ما تولید پاک و توسعه پایدار در مجتمع مس سونگون است

وی با بیان اینکه هدف ما در مجتمع مس سونگون تولید پاک و توسعه پایدار است، گفت: یکی از کار‌های خوبی که در مجتمع مس سونگون رخ داده، رعایت الزامات زیست‌محیطی در کنار فعالیت‌های تولیدی است.

وی افزود: همه تلاش ما در شرکت ملی صنایع مس ایران توسعه پایدار است که لازمه آن صیانت از محیط اطراف است و ما در این خصوص سه پروژه خیلی کلان در مجتمع مس سونگون در حال اجراست که در آن کانال و تونلی به طول ۵ کیلومتر با قطر لوله ۶ متر احداث می‌شود.

مدرس‌خیابانی اضافه کرد: کانال جمع آوری آب‌های سطحی بالادست معدن هم اکنون در حال اجرا است و برای احداث تونل نیز پیمانکار آن مشخص و دستگاه TBM نصب شده است و آماده هستیم که حفاری تونل را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: با تکمیل این پروژه ها، کلیه آب‌های سطحی، زیر زمینی و پیت معدن که ممکن بود عناصری داشته باشند که به محیط زیست آسیب برساند از طریق این کانال و تونل، جمع‌آوری شده و در پایین دست معدن از طریق یک تصفیه خانه فوق پیشرفته که در مرحله احداث است، تصفیه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار امیدواری کرد با این اقدامات زیست‌محیطی که از جنس زیرساختی است بتوانیم یک تولید پاک و توسعه پایدار در مجتمع مس سونگون داشته باشیم.

معدن مس سونگون بزرگ‌ترین مجموعه معدنی شمال غرب کشور است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

ظرفیت تولید کاتد مس در کشور ۷۰ درصد افزایش می‌یابد

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین