تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۴۷۵۵۷
سرویس خبر : انرژی
با نصب سکو‌های A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر

تولید نفت ایران در خیلج فارس روزانه ۹۶۰۰ بشکه افزایش می‌یابد

تولید نفت ایران در خیلج فارس روزانه ۹۶۰۰ بشکه افزایش می‌یابد
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد که نصب و راه‌اندازی سکو‌های A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر تا پایان آذرماه امسال سبب افزایش تولید روزانه ۹۶۰۰ بشکه‌ای این شرکت در آب‌های خلیج فارس می‌شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، «علیرضا مهدی‌زاده» روز چهارشنبه (۱۰ مرداد) در بازدید از روند ساخت سکوهای A20 و A21 میدان ابوذر در یارد خرمشهر با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی روند ساخت این سکوها، گفت: ٩٩ درصد کالاهای مورد نیاز مربوط به این پروژه تأمین شده و بخشی از این کالاها در انتظار ترخیص از گمرک است و فعالیت‌های اجرایی این پروژه با سرعت مناسبی ادامه دارد.

وی افزود: هر یک از سکوهای A20 و A21 میدان ابوذر بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن وزن دارند و به طور کامل با استفاده از توانمندی شرکت‌های پیمانکار داخلی ساخته می‌شوند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران بیان کرد: حفاری چهار حلقه‌ چاه مربوط به سکوی A21 در سال ۱۴۰۲ انجام‌ شده و حفاری چهار حلقه‌ چاه دیگر سکوی A20 در حال تکمیل است و تا ماه آینده پایان می‌یابد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه جکت‌های این سکوها از پیش ساخته و در محل مورد نظر نصب شده‌اند، تصریح کرد: فعالیت‌های پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی این پروژه به زودی آغاز می‌شود و با انتخاب شرکت نصب‌کننده این سکوها، فرآیند حمل، نصب و راه‌اندازی آن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود یک‌ماه به طول بینجامد.

منبع: شانا

عناوین برگزیده