تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۷۹۶۵
سرویس خبر : انرژی

چالش‌های صنعت پتروشیمی در مجلس بررسی می‌شود

چالش‌های صنعت پتروشیمی در مجلس بررسی می‌شود
‌می‌متالز - نماینده تهران در مجلس با اعلام اینکه طرح‌ها و چالش‌های صنعت پتروشیمی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس بررسی می‌شوند، گفت: محدودیتی برای استفاده از ظرفیت کارشناسان صنعت پتروشیمی نداریم.

به گزارش می‌متالز، «سیدمرتضی محمودی» امروز (دوشنبه، ۱۵ مرداد) در نشست تخصصی «سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع پتروشیمی» بیان کرد: پتروشیمی از صنایع بزرگ ارزآور کشور است و با توجه بیشتر به این صنعت و تبدیل آن به صنعت مولد مردمی‌ساز، می‌توان اتفاق‌های ارزشمندی را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۳، سال جهش تولید با مشارکت مردمی نام‌گذاری شده است، تأکید کرد: برای افزایش مشارکت مردمی و تحقق شعار سال باید موانع و ضوابطی که سرعت کار را کاهش می‌دهند، رفع کرد تا توسعه در کشور محقق شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس فردا انتخاب می‌شوند، گفت: در این کمیسیون قرار است طرح‌ها و ایده‌های مهمی در بخش پتروشیمی مطرح و بررسی و برای طرح‌ها و چالش‌هایی که سال‌ها بلاتکلیف بوده‌اند، تصمیم‌گیری شود.

محمودی به تأکید‌های مقام معظم رهبری در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی اشاره و تصریح کرد: باید چالش‌های این حوزه را با هم‌دلی و هم‌فکری و استفاده از کارشناسان صنایع حل کرد.

وی با بیان اینکه حوزه بازرگانی صنعت پتروشیمی نباید مغفول بماند، افزود: مجلس محدودیتی برای استفاده از ظرفیت کارشناسان صنعت پتروشیمی ندارد و آماده‌ایم نشست‌های تخصصی و کارآمد و منتج به خروجی برای این صنعت را میزبانی کنیم تا موانع تولید رفع و رشد تولید محقق شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اعتماد به بخش خصوصی بخش بزرگی از چالش‌های این شرکت حل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده