تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۸۰۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با وجود اعمال دامنه نوسان در بازار سهام

خودرویی‌ها باز هم به رنگ سرخ درآمدند

خودرویی‌ها باز هم به رنگ سرخ درآمدند
‌می‌متالز - هرچند در پی تنش‌های اخیر برای مرتبه دوم در سال جاری دامنه نوسان بورس با محدودیت یک‌درصدی روبه‌رو شد، اما در روز یکشنبه و در نخستین روز اجرا باز هم نماد‌های خودرویی قرمزپوش شدند.

به گزارش می‌متالز، بر این اساس نماد‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه‌ بهمن، کرمان‌خودرو، سایپادیزل، زامیاد و پارس‌خودرو منفی شدند و در مقابل تنها نماد ایران‌خودرودیزل مثبت شد. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی ۱۳هزار نوبت معاملاتی ۵۷۳میلیون سهم به ارزش ۱۴۵میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و برابر با۱۹۹ هزار میلیارد تومان شد.

بورس باز هم منفی شد

روز یکشنبه و در جریان معاملات بازار سهام، شاخص‌کل بورس با افت ۱.۰۸۵واحد در محدوده دو میلیون و ۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌کل هم‌وزن نیز با افت ۸۳۳ واحد در محدوده ۶۳۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار نیز ۶.۸میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۴.۳ هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس نیز با افت ۳ واحد در محدوده ۲۰هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۴.۴ میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۸.۸ هزار میلیارد تومان دادوستد شد.

باز هم اعمال محدودیت در بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به تصمیمات هیات‌ مدیره این سازمان بورس برای کاهش نوسانات حاکم بر بازار سهام اشاره و اعلام کرد: بازار سرمایه در حال گذر از روز‌های سخت است، سهامداران از ابتدای سال با ریسک‌های متعددی مواجه بودند که این امر گاه باعث ایجاد فضای هیجانی در معاملات بازار شد.

مجید عشقی افزود: باتوجه به رسالتی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق سهامداران برعهده دارد، به این موضوع ورود کرد و به پیشنهاد شرکت بورس تهران و فرابورس برای کاهش هیجانات حاکم بر بازار به ایجاد محدودیت در دامنه نوسان اقدام کرد.

وی افزود: اتخاذ تصمیمات اصلاحی مهم ازسوی دولت در ۲ماه گذشته و نیز اعلام رویکرد‌های جدید دولت چهاردهم می‌توانست با تاثیر مثبت بر روند بازار همراه شود، اما وجود فضای امنیتی روند بازار را تغییر داد و به هیجان در روند معاملات بازار منجر شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر تغییر دامنه نوسان اعلام کرد: به‌دنبال بررسی‌های انجام‌شده و دریافت نظرات فعالان بازار و نیز پیشنهاد فرابورس و بورس تهران، دامنه نوسان معاملات سهام از روز گذشته (۱۴مرداد) تا پایان هفته به مثبت و منفی یک‌درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی ۲درصد تغییر می‌کند.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

عناوین برگزیده